اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلگراف: انگلیس از حمله احتمالی به سوریه پشتیبانی اطلاعاتی می‌کند

علیرغم رأی منفی پارلمان انگلیس به مشارکت در حمله احتمالی به سوریه، پایگاه استراق سمع انگلیس در قبرس، نقش اصلی را در پشتیبانی اطلاعاتی از این حمله ایفا خواهد کرد.

تلگراف: انگلیس از حمله احتمالی به سوریه پشتیبانی اطلاعاتی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت در اقدام نظامی احتمالی در سوریه، آژانس‌های اطلاعاتی این کشور نقش فعالی در این حمله ایفا خواهند کرد.

منابعی در پارلمان انگلیس به روزنامه «دیلی‌تلگراف» گفته‌اند که تصمیم روز پنج‌شنبه مبنی بر عدم همراهی در مداخله نظامی در سوریه، تنها محدود به نیروهای نظامی است و حمایت‌های اطلاعاتی از آمریکا را شامل نمی‌شود.

بنابراین گزارش، تاسیسات استقراق سمع اداره کل ارتباطات دولتی انگلیس که در قبرس و در فاصله حدود 160 کیلومتری ساحل سوریه احداث شده، نقش اصلی را در زمینه جمع‌آوری اطلاعات برای اقدام نظامی علیه سوریه ایفا می‌کند.

یک منبع در این مورد گفته است: ما همواره از متحدان خود حمایت می‌کنیم و رأی مجلس عوام تنها مربوط به اقدام نظامی بود، نه اطلاعات.

اسنادی که هفته گذشته «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی منتشر کرد، نشان می‌دهد مرکز استراق سمع انگلیس در قبرس، اطلاعات رد و بدل شده در خاورمیانه را رصد می‌کند و این اطلاعات را با آژانس‌های جاسوسی آمریکا به اشتراک می‌گذارد. واشنگتن نیمی از هزینه‌های این مرکز را تقبل کرده و در مقابل اطلاعات مورد نیاز خود را از آن دریافت می‌کند.

پارلمان انگلیس پنج شنبه گذشته در اقدامی غیرمنتظره با حضور این کشور در اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرد. روز گذشته هم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه را به کنگره ارجاع داد. گفته می‌شود کنار رفتن انگلیس از مشارکت در حمله به سوریه، از عواملی بوده که اوباما را از دستور مستقیم برای حمله منصرف کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول