اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی مطرح کرد

لزوم آشنایی مربیان پرورشی به فضای تربیتی خارج از مدرسه

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی گفت: یکی از ضعف‌های جدی مربیان تربیتی، آشنا نبودن به فضا و امکانات تربیتی مانند فرهنگسراها و برنامه‌های آن‌ها است.

لزوم آشنایی مربیان پرورشی به فضای تربیتی خارج از مدرسه

حسین باغ‌گلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مربی تربیتی در عرصه عمل با مسائل و دشواری‌های متعددی مواجه است و این مسائل به درون و بیرون مدرسه مربوط می‌شوند که حل بسیاری از این مسائل از عهده مربی خارج است.

وی افزود: ضرورت اولیه برای یک مربی، اتخاذ یک رویکرد تربیتی مناسب و طراحی پروژه تربیتی بر اساس رویکرد مذکور است.

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: مربی فاقد رویکرد تربیتی در برخورد با مسائل و چالش‌ها راهش را گم می‌کند و به روزمرگی می‌افتد.

وی با بیان انواع محیط تربیتی به جامعه بسته که یک حرف و یک صدا بیشتر وجود ندارد و جامعه متضاد، جامعه‌ای که در آن دیدگاه‌های مختلف وجود دارد و تضادها در آن حل نشده است، خاطرنشان کرد: جامعه متحرک تضادها در آن حل شده است و با این‌که دیدگاه‌های مختلف در آن جاری است اما دیدگاه غالب و پذیرفته شده فقط یکی است.

باغ‌گلی اظهار داشت: مراحل تربیت انسان و ویژگی‌های هر مرحله به مراحل دوره قبل از بلوغ به عنوان دوره تمهید که وابسته به وراثت و محیط و برخورداری نبودن از خودآگاهی است، تقسیم می‌شود.

این کارشناس مسائل تربیتی افزود: دوره پس از بلوغ با برخورداری از آگاهی، آزادی از اسارت محیط، رسیدن به تعقل قدرت سنجش امور و انتخاب‌گری، رسیدن به مسئولیت و ضرورت‌ها با عنوان دوره تربیت نامیده می‌شود.

باغ‌گلی با بیان ویژگی‌های تربیت در دوره قبل از بلوغ افزود: شکل‌های دوره قبل از بلوغ به شکل طبیعی در حال عبور از کودکی، نوجوانی و ...، شکل غیرطبیعی برخورداری از تفکر بدون رسیدن به بلوغ، تعریف و تبیین می‌شود.

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش محیط و مربی و ضرورت حرکت به سمت شخصیت، آزادگی و تفکر، ارائه راه‌کارهای تربیت دینی موفق بسیار ضرورت دارد.

باغ‌گلی با اشاره به ویژگی‌های تربیت دینی افزود: مربی فرد ویژه‌ای است که باید برخوردار از روحیه پذیرش و تحمل بال و دارای قدرت برنامه‌ریزی، فردی بانشاط، خلاق و نوآور باشد.

وی افزود: انتخاب مربی‌ آشنا به فضا و امکانات تربیتی خارج از مدرسه و داشتن رویکرد فعال در برخورد با مسائل و برخوردار از روحیه پژوهشی در تربیت از جمله ویژگی‌های مربی تربیتی شایسته است.

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی در پایان از لزوم ظرفیت‌سازی در ارتباط با والدین، افراد، مراکز مرتبط و خود بچه‌ها نام برد و افزود: یکی از ضعف‌های جدی مربیان تربیتی، آشنا نبودن به فضا و امکانات تربیتی مانند فرهنگسراها و برنامه‌های آن‌ها است.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول