اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید 3200 تن عسل در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت چهار هزار و 759 زنبوردار پرورش زنبور عسل در استان و تولید بیش از چهار هزار و 200 تن عسل خبر داد.

تولید 3200 تن عسل در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار افزود: 384 هزار کلونی زنبور عسل در استان وجود دارد که معادل 99 درصد آن مدرن و بقیه به صورت سنتی است.

وی حاصل نگهداری و پرورش این تعداد کلونی زنبور عسل در استان را تولید بیش از سه هزار و 283 تن عسل عنوان داشت و تصریح کرد: استان مازندران از نظر دارا بودن تعداد کلونی زنبور عسل رتبه پنجم و از تعداد زنبوردار رتبه سوم و در زمینه تولید عسل مقام چهارم را بر اساس سرشماری سال 91 در کشور به خود اختصاص داده است.

نگهدار با اشاره به اینکه 10 هزار و 475 ملکه زنبور عسل برای توزیع بین زنبورستان‌های استان از طریق بخش خصوصی تولید شد، افزود: از نظر تعداد بهره‌بردار و تعداد کلونی شهرستان‌های بابل، سوادکوه و قائم‌شهر به ترتیب مقام اول تا سوم را در استان دارا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع 32 واحد صنایع وابسته به زنبور عسل معادل هفت کارگاه بسته‌بندی عسل، پنج کارگاه آج موم و 20 کارگاه کندوسازی در استان فعالند، افزود: 874 کلونی زنبور عسل با همکاری زنبورداران استان تحت پوشش پروژه ثبت مشخصات و رکوردگیری قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از سرشماری کلونی‌های زنبور عسل استان همزمان با سایر استان‌های کشور از سوی این معاونت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، اتحادیه زنبورداران و شرکت‌های تعاونی زنبورداران شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع در راستای تدوین آمار مستند در استان مستلزم همکاری دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی در سطح استان مازندران است.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول