اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در واکنش به تصمیم اخیر اوباما برای ارجاع پرونده سوریه به کنگره

تایمز اسرائیل: نتانیاهو نسبت به توان آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران دچار تردید شد

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه را به عهده کنگره گذاشت، که این امر نتانیاهو را در مورد توان آمریکا برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران هم با تردید مواجه کرده است.

تایمز اسرائیل: نتانیاهو نسبت به توان آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران دچار تردید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل در واکنش به تصمیم اخیر «باراک اوباما» برای ارجاع پرونده اقدام نظامی علیه سوریه به کنگره، نوشت این تصمیم اوباما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را در مورد توان آمریکا برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران، با تردید مواجه کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در اقدامی غیرمنتظره و در حالی که برخی منابع از حمله قریب‌الوقوع آمریکا به سوریه خبر داده بودند، اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه را به کنگره واگذار می‌کند. کنگره آمریکا قرار است هفته آینده در این مورد تشکیل جلسه دهد. هنوز مشخص نیست که اگر با این طرح مخالفت شود، اوباما حاضر است به تنهایی دستور حمله را صادر کند یا خیر. وی دیروز هم از پاسخ به این سوال خودداری کرد.

به غیر از وزرای جناح راست افراطی در کابینه رژیم‌صهیونیستی، هنوز مقامات ارشد اسرائیلی به این تصمیم اوباما واکنشی نشان نداده‌اند. تنها «اوری آریل» وزیر مسکن و عضو حزب راست افراطی «هبیت هیهودی» با انتقاد از اوباما، ادعا کرده است که اکنون ایرانی‌ها با سرعت بیشتری «در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای گام برمی‌دارند».

«ناداو ایدال» کارشناس کانال 10 تلویزیون اسرائیل هم گفته است دودلی اوباما در حمله به سوریه، به کابوس‌های نتانیاهو در مورد ظرفیت رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران، شدت بخشیده است.

«زوی یهزکلی» دیگر کارشناس این شبکه هم گفت با این تصمیم، تهران از این پس واشنگتن را شبیه به یک «ببر کاغذ» می‌بیند.

«بنیامین نتانیاهو» هنوز به این تصمیم اوباما واکنشی نشان نداده، اما احتمالا وی در نشست امروز کابینه در این مورد صحبت کند. قرار است امروز «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش هم در مورد تصمیم اخیر اوباما با کابینه صحبت کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول