اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر یزد:

دولت شوراها را به رسمیت نشناخته است

عضو شورای شهر یزد گفت: متاسفانه اغلب شوراهای شهر، شورای شهرداری هستند و از آنجا که دولت،‌ شوراها را به رسمیت نشناخته است،‌ اختیارات مدیریت شهری به شوراها محول نشده است.

دولت شوراها را به رسمیت نشناخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،‌ محمد فقیه خراسانی،‌ عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در بسیاری از اقدامات، از فعالیت شوراها جلوگیری و از ورود آنها به کار اجرایی انتقاد می‌شود.

وی افزود: در بسیاری موارد نیز امکانات اجرایی وجود ندارد و امیدوارم در شورای آینده این مشکلات برطرف و اختیارات شورا به شوراها واگذار شود.

فقیه خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد الحاق حمیدیا به یزد عنوان کرد: در صورتی که حمیدیا به یزد ملحق شود، یزد به کلانشهر تبدیل می‌شود و امکانات کلانشهرها به آن اعطا می‌شود.

وی خواستار همراهی رسانه‌ها در این زمینه شد و تاکید کرد: اگر رسانه‌ها مزایا و محاسن این الحاق را منتشر کنند، کلانشهر شدن یزد با سرعت بیشتر و مشکلات کمتر انجام می‌شود.

فقیه خراسانی همچنین در مورد فعالیت کشتارگاه صنعتی یزد عنوان کرد: کشتارگاه امکانات خوبی دارد اما با وجود اخذ وام با مشکلات فراوان از بانک‌ها، نتوانسته‌ایم بهره‌برداری کامل از آن را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان از کشتارگاه صنعتی یزد حمایت کنند و سرمایه گذاری برای بهره‌برداری بخش‌های تکمیلی کشتارگاه انجام شود، شاهد رونق کشتارگاه صنعتی، تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و ارتقا سطح بهداشت و سلامت مردم خواهیم بود.

فقیه خراسانی همچنین در مورد کارخانه کمپوست نیز عنوان کرد: تعدادی از کشورهای خارجی می‌خواستند این صنعت را به ما بفروشند اما تصمیم بر آن شد که این کار به کارخانجات داخلی واگذار شود اما متاسفانه آن طور که انتظار داشتیم، بهره‌دهی نداشت.

عضو شورای شهر یزد اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی کارخانه کمپوست تنها کمک به سلامت و بهداشت مردم و رفع مشکلات زیست محیطی بود و هرگز به دنبال بهره‌برداری مالی نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر یزد به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های کارخانه کمپوست به کشور آلمان اعزام شدند که امیدواریم با کسب تجربیات لازم بتوانیم کارخانه‌ای موفق در یزد راه‌اندازی کنیم.

این عضو راه یافته به دوره چهارم شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شاخص عمرانی و خدماتی در این دوره یادآور شد: بازسازی ترمینال و تغییر محل میدان میوه و تره‌بار از شاخص‌ترین فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در دوره سوم شورا بوده است.

در این نشست که با حضور هفت نفر از 9 عضو شورای سوم شهر یزد و به ریاست حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان برگزار شد، به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف شهری پاسخ داده شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول