اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هادی محمدی در گفت‌وگو با فارس:

حمله احتمالی آمریکا به سوریه وجاهت قانونی ندارد

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حمله احتمالی آمریکا به سوریه گفت: این حمله، چه محدود و چه نامحدود، هیچ گونه وجاهت و مشروعیت قانونی ندارد و صرفاً برای حفظ منافع منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل است.

حمله احتمالی آمریکا به سوریه وجاهت قانونی ندارد

 هادی محمدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس گفت: دولت آمریکا تلاش می‌کند که موضع و عزم آمریکا برای حمله محدود به سوریه را یک اقدام مشروع و انسانی جلوه بدهد درصورتیکه در هیچ یک از گزارش‌هایی که درباره اهداف احتمالی آمریکا به سوریه منتشر شده است مراکز شیمیایی که آمریکا مدعی است در سوریه وجود دارد هدف قرار نمی‌گیرند بلکه توانمندی‌های نظامی سوریه هدف حملات خواهند بود. این مساله نشان می‌دهد که هدف اصلی آمریکا از سناریوی حمله به سوریه برهم زدن توازن نظامی و تعادل داخلی است.

وی گفت: همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که آمریکا به مخالفت‌هایی که در سطح گسترده در سطح منطقه و جهان وجود دارد توجه نمی‌کند و این امر نشان دهنده عدم مشروعیت و وجاهت حمله به سوریه است؛ به ویژه اینکه دولت اوباما دلیل مداخله خود را رژیم صهیونیستی، اردن و ترکیه عنوان می‌کند نه دفاع از مردم سوریه یا کسانی که قربانی حملات شیمیایی شده‌اند.

محمدی در ادامه گفت: هدف آمریکا از حمله احتمالی به سوریه حمایت از گروه القاعده و تروریسم است که در حال شکست هستند و فقدان مشروعیت این اقدام آمریکا این است که خود این کشورها ارسال کننده مواد شیمیایی برای ترویسست‌ها هستند و مدارک آن وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در ادامه تاکید کرد که آمریکا سابقه طولانی در به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، نقض قوانین بین‌المللی، حمایت از گروه‌های تروریستی و نادیده گرفتن سازمان‌های بین‌المللی برای اقدامات یکجانبه خود را دارد. این مساله نشان دهنده فقدان مشروعیت اقدامات آمریکا چه محدود و چه نامحدود علیه سوریه است.

وی اضافه کرد؛ یکی از نکاتی که آمریکا و منابع مرتبط با رژیم صهیونیستی و اخیرا نیز دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه از آن یاد می‌کنند این است که به احتمال زیاد همزمان با سوریه، لبنان نیز هدف حملات موشک‌های آمریکا قرار خواهد گرفت که به معنای آغاز یک جنگ منطقه‌ای است و آمریکا باید نسبت به آن پاسخگو باشد و هزینه و واکنش‌های طبیعی در برابر آن را بپذیرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول