اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

گردش نخبگان از نتایج برگزاری انتخابات است

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نظرات، انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات خود را در قالب آرای خود بیان می‏کنند و نخستین نتیجه این فرایند گردش نخبگان است.

گردش نخبگان از نتایج برگزاری انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا مشهدی‏عباسی ظهر امروز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی در دوره سوم و چهارمین دروه شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند اظهار کرد: مردم ایران آزادانه رئیس‌جمهور، نماینده مجلس، اعضای مجلس خبرگان رهبری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خود را انتخاب می‏کنند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ثمره خون شهداست، ادامه داد: مردم نظرات، انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات خود را در قالب آرای خود بیان می‏کنند.

مشهدی‏عباسی نخستین نتیجه این فرایند را گردش نخبگان خواند و خاطرنشان کرد: مدیران تازه‌نفس می‏آیند و می‏روند و این جریان ادامه دارد؛ مهم این است که آثار خوبی از خود به جای بگذارند.

وی به قوانین دقیقی که در ابتدای شکل‏گیری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط نخبگانی همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و سایران تنظیم شد، اشاره و بیان کرد: این میراثی است که در نهایت دقت و کم‏ترین زمان تهیه شد و دموکراتیک‏ترین قانون ممکن است.

 

لزوم بررسی وضع دموکراسی در کشورهای همسایه عربی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به وضع دموکراسی در کشورهای همسایه عربی اشاره و اظهار کرد: کشورهایی مثل عربستان حتی کم‏ترین و کوچک‏ترین نمادهای حقوق بشر را هم رعایت نمی‏کنند و زنان در عربستان حق رأی و رانندگی ندارند و تا چند سال پیش، شناسنامه هم نداشتند.

وی افزود: در کشورهای عربی حتی یک انتخابات سالم و اصولی برگزار نمی‏شود؛ در حالی در کشور ما مردم حرف اول را می‏زنند و تفاوتی بین رأی زن و مرد وجود ندارد.

مشهدی‏عباسی در پایان به جریان فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: 9 دی باید همانند 22 بهمن گرامی داشته شود؛ چراکه پس از اینکه کشور به لبه پرتگاه نزدیک شده بود، با عنایت امام زمان(عج)، درایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم، بار دیگر نظام در این روز بیمه شد.

انتهای پیام/2568/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول