اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه:

اتوبوس‌های شهری بالای 10 سال کار بازسازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: اتوبوس‌های شهری بالای 10 سال کار بازسازی می‌شوند.

اتوبوس‌های شهری بالای 10 سال کار بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عباس روحانی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان که با محوریت مجمع ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نیز بود، به تشریح وضعیت این ناوگان و ارائه برخی از مصوبات پیشنهادی پرداخت تا با رأی اعضای این شورا به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه در پی عدم تعهدات دولت در خصوص ناوگان اتوبوسرانی به خصوص طی دو سال گذشته عمر ناوگان اتوبوسرانی 6 سال افزایش یافته است، افزود: در صورت ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل اصفهان در مهرماه جاری عمر ناوگان اتوبوسرانی به پنج سال سال کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه طی سالهای اخیر خرید اتوبوس در اولویت قرار گرفته است، از خرید 155 دستگاه اتوبوس جدید با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون 110 دستگاه اتوبوس‌ها وارد چرخه ناوگان حمل و نقل شده است، ادامه داد: سایر این اتوبوس‌ها تا مهرماه جاری وارد ناوگان می‌شود.

*عمر مفید اتوبوس‌ شهری 10 ساله تعریف شده است

روحانی متذکر شد: اتوبوس‌های بالای 10 سال کارکرد به دلیل فرسودگی از رده خارج می‌شوند که با توجه به تحریم‌ها و نیز افزایش قیمت قطعات اتوبوس، اتوبوسرانی اصفهان در اقدامی تصمیم به بازسازی ناوگان اتوبوسرانی گرفته است که البته این طرح در اصفهان در حال اجرا و موفقیت‌آمیز بوده که قابل ارائه به کل کشور است.

وی اضافه کرد: این اقدام در حالی است که اتوبوس‌های بالای 10 سال محکوم به اوراقی بودند و هزینه سنگینی را به اتوبوسرانی تحمیل می‌کردند که با این اقدام 10 سال به عمر مفید هر اتوبوس اضافه شد.

*بازسازی یک اتوبوس 140 میلیون تومان هزینه در بر دارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه 400 میلیون تومان هزینه برای یک اتوبوس نو هزینه می‌شود، بیان کرد: 140 میلیون تومان برای بازسازی هر ناوگان اتوبوسرانی هزینه می‌شود که 40 میلیون تومان آن فقط برای نصب کولر اتوبوس هزینه می‌شود.

روحانی به روند چهار مرحله‌ای بازسازی اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و افزود: در بحث تعمیرات و نگهداری اتوبوس که سنتی انجام می‌شود، اکنون سرویس‌های دوره‌ای را به شب‌ها موکول کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا اجرای نرم‌افزار تعمیرات و نگهداری را پس از تهران و سپاه پاسداران برای حمل‌‌و‌نقل اتوبوسرانی اجرا کرده‌ایم که این اقدام سبب صرفه‌جویی 176 هزار لیتر روغن خودرو و نیز کاهش هزینه سه میلیارد تومان تعمیرات و نگهداری اتوبوس‌ها شده است.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول