اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

اعتبارات تسطیح و یک‏پارچه‏سازی اراضی بلاعوض است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه اعتبارات طرح تسطیح و یک‏پارچه‏سازی اراضی بلاعوض است، خواستار مشارکت کشاورزان و بهره‏برداران بخش کشاورزی در این زمینه به منظور اقتصادی شدن تولید شد.

اعتبارات تسطیح و یک‏پارچه‏سازی اراضی بلاعوض است

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: اعتبارات طرح تسطیح و یک‏پارچه‏سازی اراضی جزو اعتبارت تکلیفی است و منابع آن نمی‏تواند در جای دیگر هزینه شود.

وی گفت: اعتبارات این سرفصل مدتی است که به شهرستان دماوند ابلاغ شده، اما تاکنون حتی یک نفر متقاضی نیز برای دریافت آن مراجعه نکرده است.

خلیلی افزود: اگر مجموعه بهره‏برداران یک چاه یا منبع آبی بخواهند مزارع و اراضی خود را یک‏پارچه کنند، کل اعتبارات تسطیح مزارع آنان بلاعوض خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: این مهم برای اراضی با حداقل پنج هکتار وسعت اجرایی می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسطیح و یک‏پارچه‏سازی اراضی، هزینه کشت انواع محصولات در منطقه با اقتصادی شدن ورود تکنولوژی و ماشین‏آلات در مزارع به  حداقل خواهد رسید و صرفه اقتصادی بیشتری برای بهره‏برداران خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرد؛ با استقبال از این شیوه از سوی کشاورزان، کشت انواع محصولات کشاورزی به خصوص گندم دیم احیا شده و رونقی چند برابر یابد.

این گزارش حاکی است؛ پرداخت اعتبار بلاعوض 35 میلیون ریالی بابت تجهیز مزارع و باغات به سیستم آبیاری تحت فشار، از دیگر اعتبارات بلاعوض ابلاغی به مجموعه جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/2568/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول