اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد مرکل از رویکرد روسیه و چین در قبال بحران سوریه

صدراعظم آلمان با انتقاد از رویکرد روسیه و چین درباره سوریه، چنین جهت‌گیری را عامل تضعیف سازمان ملل متحد دانست.

انتقاد مرکل از رویکرد روسیه و چین در قبال بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «آوگزبورگرآلگماینه» ضمن انتقاد از رویکرد روسیه و چین در مخالفت با غرب در اقدام نظامی در سوریه، چنین عاملی را دلیلی برای تضعیف سازمان ملل دانست.

مرکل همچنین گفت: «بسیار تاسف‌بار است که روسیه و چین نپذیرفته‌اند تا رویکرد مشخصی با شرکای غربی خود در زمینه بحران سوریه داشته باشند. این اقدام به ویژه جایگاه سازمان ملل را تضعیف می‌کند.»

روسیه و چین از آغاز مارس 2011  به 3 قطعنامه که به دنبال آن فشار بر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه افزایش می‌یابد را وتو کرده‌اند. این 2 کشور همچنین با تلاش های غرب برای مداخله نظامی در سوریه نیز مخالف هستند.

پیش از این «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان نیز در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «ولت» از روسیه و چین خواسته بود که در رویکرد خود در این زمینه تجدید‌نظر کنند.

آلمان نمی‌تواند بدون موافقت سازمان ملل متحد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در هیچ‌یک از اقدامات نظامی شرکت کند.

چندی‌ پیش استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند. دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول