اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر:

سکونت دهیار و اعضای شورا در روستای محل خدمت الزامی است

فرماندار کاشمر با بیان اینکه شورایی که در محل روستا سکونت نداشته باشد قطعا مورد نظر ما نیست، گفت: بر اساس قانون سکونت دهیار و اعضای شورا در روستای محل خدمت الزامی است.

سکونت دهیار و اعضای شورا در روستای محل خدمت الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در آیین تحلیف اعضای شوراهای بخش مرکزی کاشمر با اشاره به این که با تمام فراز و فرودها امروز خدمت اعضای شوراهای اسلامی روستاها بعد از شش سال در دور سوم به پایان رسیده اظهار داشت: علیرغم تمامی سختی‌ها و کم و کاستی ها عمر فعالیت دوره سوم شوراها با یک کارنامه درخشان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه از امروز منتخبین مردم در 24 خرداد به عنوان اعضای شوراهای اسلامی روستا در دور چهارم فعالیت خود را آغاز می‌کنند، افزود: امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی به صورت متحد و یکپارچه و همراه با دولت، اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی را به مردم امید دهند چرا که آن چه مهم است باید در خدمت مردم از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکنیم.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه خدمت به مردم باید با روحیه بسیجی باشد، یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی با اولویت قرار دادن خدمت و فداکاری به مردم به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد و برقراری ارتباط دائمی منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی شوراها در ارائه خدمت و آگاه شدن از مسایل و مشکلات فرآروی مردم روستا می شود، خاطر نشان کرد: از این پس روسای شوراهای بخش مرکزی و کوهسرخ به جلسات شورای اداری و شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دعوت خواهند شد تا از طریق بهتر در جریان پیگیری مسایل و مشکلات بخش خود قرار گیرند.

فروزان با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید در زمینه گزینش دهیار از میان افراد علاقمند و توانمند، فردی شایسته را برای انجام امور روستا انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که اختلاف در بین اعضای شورای اسلامی تبدیل به غده سرطانی می شود بنابر این شورائیان نباید گرفتار این معضل و روزمرگی در فعالیت ها شوند بلکه باید در تمام امور با مشورت، کارها با مصلحت و نظارت کافی مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید انگیزه‌های جناحی خللی در خدمات رسانی به مردم ایجاد کند یادآور شد: شوراهای اسلامی باید اعتدال سیاسی و عدم وابستگی به یک جناح را مد نظر قرار دهند و تنها به فکر خدمت و کار برای اهالی روستای خود باشند.

فرماندار کاشمر با اشاره به این که اختلاف بین شورا و دهیار تنها باعث جلوگیری از پیشرفت، عمران و ابادانی و توسعه روستا می شود گفت: مشورت کردن از آموزه‌های دینی است که اعضای شورای اسلامی با شور و مشورت در کارها می‌توانند باعث افزایش اعتماد عمومی شوند.

این مسئول با ابراز تاسف از این افزایش بی رویه ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه روستاها بر جلوگیری از قانون شکنی تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به این که برخی افراد سودجو با خرید زمین های کشاورزی حاشیه روستا ، پس از قطعه بندی اقدام به فروش آنها می کنند به زودی کمیسیون حفاظت از اراضی شهرستان فعال و از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/2202/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول