اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند» است و آمریکا باید مدرک ارائه کند

رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اتهاماتی که به ارتش سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌ شیمیایی نسبت داده می‌شود، «چرند» است و آمریکایی‌ها اگر مدرکی دارند، باید به شورای امنیت ارائه کنند.

پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند» است و آمریکا باید مدرک ارائه کند

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین امروز در جمع خبرنگاران از آمریکا خواست تا اگر مدرکی در خصوص اتهام به ارتش سوریه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد، ارائه کند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز» پوتین، اتهامام مذکور به دولت سوریه، «چرند» است.

پوتین گفت: در خصوص موضع آمریکایی‌ها که تاکید میکنند نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و می‌گویند شواهدی دارند، بسیار خب، این شواهد و مدارک را به بازرسان سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کنند... و اگر تحویل ندادند، پس یعنی مدرکی وجود ندارد.

پوتین در پاسخ سؤالی در خصوص اتهامات منسوب شده به ارتش سوریه گفت: نیروهای سوریه حملاتی می‌کنند و در چندین منطقه مخالفان را محاصره کرده‌اند. در چنین شرایطی (بهانه دادن) و دادن برگ برنده به کسانی که خواستار دخالت نظامی هستند، چرندی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از اقدام تکجانبه احتمالی آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت که اگر واشنگتن عملیات نظامی تکجانبه‌ای علیه سوریه آغاز کند، این امر «بسیار ناراحت‌کننده» خواهد بود.

وی به جایزه صلح باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 اشاره کرد و افزود: اوبامایی که جایزه صلح نوبل گرفته است، باید درباره مرگ احتمالی قربانیان (غیر نظامی) در این حمله نظامی خوب بیندیشد.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود از اینکه پارلمان انگلیس با اجرای اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرده است، ابراز شگفتی کرد و احتمال داد که موضوع سوریه در نشست سران 20 بررسی شود.

نشست گروه بیست کشور صنعتی پنجم و ششم سبتامبر (14 و 15 شهریور) در سن‌بترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول