اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم مطرح کرد

سرمایه‌گذاری 6700 میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قم

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ارزش سرمایه‌گذاری واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان را بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد.

سرمایه‌گذاری 6700 میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، روح‌الله ابراهیمی در دیدار با دکتر لاریجانی رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: از ابتدای سال 76 که قم به استان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی در این استان شکل گرفت تا سال 92 بیش از هزار و 500 قرارداد در سطح شهرک‌های صنعتی قم منعقد شده است.

وی افزود: با تلاش‌ها و حمایت‌های نرم افزاری و سخت افزاری از واحدهای صنعتی و تولیدی خوشبختانه 980 واحد صنعتی از کل قراردادهای منعقده به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که ارزش سرمایه‌گذاری آنها به بیش از 6 هزار و 700 میلیارد ریال می‌رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به ظرفیت‌های استان در جذب واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران گفت: بیشتر واحدهای مستقر شده در سطح شهرک‌های صنعتی قم مربوط به صنایع شیمیایی، نساجی، فلزی، کانی غیرفلزی و موادغذایی است.

وی در ادامه تملک اراضی شهرک‌های صنعتی طی سالیان اخیر را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان این شرکت توانسته است زمین‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد به گونه‌ای که تا پنج سال آینده این شرکت از زمین‌های صنعتی بی نیاز است.

ابراهیمی همچنین به خدمات نرم افزاری شرکت شهرک‌ها به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات در این بخش می‌توان به توسعه خوشه‌های کسب و کار، برگزاری تورهای صنعتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی، کمک‌های فنی و اعتباری، ایجاد کمیته رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی، برگزاری دوره آموزشی و آموزش نیروهای متخصص در مرکز علمی کاربردی شرکت شهرک‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در بخش دیگری از سخنان خود، اصلاح ساختار تخصیص آب مورد نیاز واحدهای صنعتی با توجه به اینکه تنها دو درصد منابع آبی به صنعت اختصاص دارد، ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، تأمین اعتبار تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و معافیت‌های مالیاتی را از مهمترین خواسته‌های بخش صنعتی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/2258/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول