اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج و نهادینه‌سازی سنت وقف در خانواده‌ها

کمیته بانوان طرح احسان ماندگار در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

کمیته بانوان طرح ملی احسان ماندگار در راستای ترویج و نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف در بدنه خانواده و در نهایت کل جامعه در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

کمیته بانوان طرح احسان ماندگار در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این طرح ملی با توجه به اهمیت فهم آسان دین و ترویج سنت حسنه وقف و همچنین جایگاه مادران به عنوان اصلی‌ترین تریبون تبلیغ فرهنگ در خانواده اجرا شده است.

بر مبنای نقش بانوان در ترویج فرهنگ و معارف دینی و اعتقادی به نسل آینده کشور، ستاد بانوان طرح ملی احسان ماندگار با حوزه فعالیت در سطح استان خراسان رضوی تشکیل و راه‌اندازی شده و سه نهاد علمی، دینی و فرهنگی به عنوان حیطه‌های اصلی تمرکز و کارکرد این ستاد تعیین کرده است.

در این راستا حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان بهترین موضوع پروژه علمی برای طلاب خواهر و تمرین تبلیغ، به عنوان مجموعه هدف در این طرح انتخاب شد.

بخش خواهران دانشگاه نیز در قالب گروه‌های جهادی تبلیغ و همچنین هیئت مذهبی خواهران به عنوان پایگاه‌های مکتبی محلات در سطح شهر با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد دعوت و تبلیغ جهت وقف و احسان ماندگار از دیگر مجموعه‌های اثرگذار این طرح است.

بر همین اساس حوزه‌های علمیه و مراکز خیریه که موسس آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، هیئت و تشکل‌های بانوان و همچنین بوستان حجاب به عنوان جامعه هدف شناسایی شدند.

پیش‌بینی می‌شود، 400 نفر مخاطب نیز در راستای برگزاری جشن‌های میلاد امام رضا(ع) در بوستان حجاب و فرهنگسرای غدیر مشهد با ابعاد مختلف طرح ملی احسان ماندگار آشنا شوند.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول