اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج سازندگی بویین زهرا آغاز شد

ساخت خانه‌های عالم روستایی در بویین زهرا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا از ساخت خانه‌های عالم روستایی در دو روستای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

ساخت خانه‌های عالم روستایی در بویین زهرا

حجت‌الاسلام محمد رضوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین از آغاز مراحل احداث خانه‌های عالم شهرستان بویین زهرا در دو منطقه روستایی‌نشین لهارد و ولی‌آباد بخش مرکزی توسط بسیج سازندگی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هدف از ساخت خانه‌های عالم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور مروجان دینی در مناطق محروم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: با ساخت خانه‌های عالم، روحانیون با حضور تمام وقت خود در این مراکز در راستای تعمیق‌بخشی به باورهای دینی روستاییان گام برداشته و مقدمات تعالی فرهنگ اسلام در سطح جامعه را فراهم می‌کنند.

*برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم

رضوانی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده دوره آموزش و تفسیر قرآن کریم با عنوان نسیم حیات توسط اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشر و ترویج، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، حرکت در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم، کمک به کاهش معضلات گوناگون با استفاده از نشر و ارائه الگوهای رفتاری و رهنمودهای الهی جزو اهداف برگزاری دوره‌های ذکر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: انتظار می‌رود تا فراگیران پس از گذراندن طرح نسیم حیات با ترجمه و تفسیر جزء بیست و دوم قرآن کریم آشنا شده و رهنمود‌های الهی قرآن کریم را در زندگانی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود به کار ببرند.

*اجرای طرح تربیت 35 هنرجوی قرآنی در دانسفهان

رضوانی از برگزاری طرح تربیت مربیان قرآنی در منطقه رامند شهرستان بویین زهرا خبر داد و افزود: این طرح با هدف شناسایی نیروهای مستعد دانسفهانی و تربیت آنان برای تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح یک و دو صورت می‌گیرد.

وی تکمیل حلقه‌های آموزشی در راستای زمینه‌سازی و اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن‌ کریم در دانسفهان شهرستان بویین زهرا را جزو اهداف برگزاری طرح یاد شده دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا جذب علاقمندان به فراگیری قرآن کریم را جزو اولویت‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود تا دانش‌آموختگان قرآنی پس از برگزاری این دوره ضمن تعمیق ارتباط با قرآن کریم با فنون و روش‌های نوین و علمی آموزش قرآن کریم به همراه‌ صحت قرائت نماز آشنا شوند.

رضوانی گفت: در دوره تربیت مربی منطقه دانسفهان 35 هنرجوی قرآنی حضور داشته و پس از پایان دوره، گواهی قبولی به نفراتی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند، اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/77005/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول