اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شخصیت شهید مدنی نیازمند معرفی بیشتر است

فرماندار همدان گفت: در معرفی ابعاد مختلف شخصیتی شهید آیت‌الله مدنی کوتاهی شده که باید در این راستا تلاش بیشتری کنیم.

شخصیت شهید مدنی نیازمند معرفی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی اظهار کرد: در زمینه شناساندن شهدای محراب و بزرگانی چون شهید مدنی به عنوان الگوی جامعه، کوتاهی شده است. 

وی ادامه داد: مؤسسه فرهنگی شهید مدنی در زمینه معرفی آثار، شخصیت و نقش این روحانی مجاهد در تدبیر امور کمتر فعالیت کرده و باید بیشتر تلاش کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه نباید به سالی دو ساعت مراسم بزرگداشت بسنده کنیم تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی شهید مدنی برای معرفی شخصیت شهید مدنی به جوانان باید کارهای جدی‌تر و اثرگذارتری انجام دهد تا نسل امروز با شخصیت بزرگ این عالم ربانی و مجاهد آشنا شوند. شهدایی چون شهید مدنی چون از چشمه جوشان شهادت با اقتدا به مولا امام حسین(ع) نوشیدند برای ما مهم هستند.

قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: باید یک برنامه‌ریزی میان‌مدت چند ساله برای معرفی شخصیت شهید مدنی تعریف شود که این روحانی در همدان چه نقشی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نسل امروز شناخت دقیقی از شهید مدنی ندارند اذعان کرد: امروز به جز افرادی که با این شهید حشر و نشر داشتند کمتر کسی از ابعاد مختلف شخصیتی ایشان شناخت دارد.

فرماندار همدان افزود: شهید مدنی شخصیتی چندبعدی داشت و غائله آذربایجان را که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده بود به خوبی مدیریت و خنثی کرد. شهید مدنی در هماهنگی مردم همدان برای مقابله با حرکت تانک‌ها به سمت تهران با هدف سرکوب انقلابیون، عملکرد موفقی داشت.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه شهید مدنی در همدان م‍ؤسسات غیر انتفاعی مانند مؤسسه مهدیه را ایجاد کرد، در ادامه گفت: شخصیت شهید مدنی را باید در قالب نرم‌افزار، کتاب و ویژه‌نامه و از همه مهم‌تر در فضای مجازی معرفی کرد. در فضای مجازی کار خاصی درباره معرفی این شهید محراب انجام نشده است.

فرماندار همدان ادامه داد: شهیدمدنی شخصیتی فراملی است و مختص به همدان و یا تبریز نیست و ایشان در هر جایی که حضور یافتند منشأ خیر و برکت بودند.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی در 20 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مهدیه همدان برگزار می‌شود تصریح کرد: صدا و سیما با ساخت برنامه‌هایی به معرفی شخصیت شهید مدنی و تهییج حضور مردم در مراسم بزرگداشت اقدام کند. 

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: برای برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مدنی، ویژه‌نامه‌هایی در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی این شهید در رسانه‌های استان منتشر شود.

وی گفت: نباید صرف انجام مراسم بزرگداشت، کارهای معرفی شخصیت شهید مدنی تا سال دیگر تعطیل شود بلکه باید در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام شهید مدنی انجام گیرد.

فرماندار همدان با بیان اینکه بیت شهید مدنی در همدان غریب است، ابراز داشت: برخی از مسئولان نیز هنوز نمی‌دانند این مکان در کجا قرار دارد، پس با این اوصاف چه انتظاری می‌توان از مردم عادی داشت.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای بازدید از بیت شهید مدنی شد تا با حضور راوی در ساعات و تاریخ مشخصی مردم و گردشگران از این مکان بازدید کنند.

قهرمانی‌مطلق در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از جملات قصار شهید مدنی و همچنین جملات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره مقام این شهید در سربرگ ادارات درج شود تصریح کرد: لازم است یک مسابقه آموزشی در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد با موضوع معرفی شهیدمدنی برگزار شود.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی با بررسی بنای بیت شهید مدنی می‌تواند این مکان را جزو اماکن فرهنگی و گردشگری معرفی کند.

فرماندار همدان در پایان از شهرداری همدان خواست با انجام تبلیغات محیطی، سالروز شهادت این مرد بزرگ را گرامی داشته و فضای شهر را تغییر دهد.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول