اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکبر ترکان در اصفهان:

نجات زاینده‌رود نجات حیات یک تمدن است

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: مسئله خشکی آب زاینده‌رود و فلات مرکزی ایران را یک مسئله استانی و منطقه‌ای نیست بلکه حل مشکل آب زاینده رود و خشکسالی اصفهان مسئله نجات حیات یک تمدن است.

نجات زاینده‌رود نجات حیات یک تمدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان اکبر ترکان در جمع تولید‌کنندگان و کارآفرینان برتر استان در ابتدا با توضیح مختصری از روند و سیر تکاملی صنعت در جهان اشاره‌ای به دوره‌های مختلف صنعت از اختراع ماشین بخار تا عصر ماشین کرد.

وی در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر دو عصری بسیار مهم داریم یکی از عصر فرا‌ صنعتی که عصری است که انسان در امتداد اندام خود ابزار می‌سازد به این معنی که در امتداد چشم خود تلسکوپ و در امتداد دست خود بیل مکانیکی ساخته می‌شود و عصر بعدی در صنعت عصر اطلاعات و فناوری است عصری که بشر در امتداد اندیشه‌هایش ابزار می‌سازد.

مشاور ارشد رئیس جمهور عنوان کرد: صنعتگران و کارآفرینان جوان باید عصر فرا صنعتی را درک کنند و ورود به این عصر را در سرفصل کار خود قرار دهند و به ابزار سازی در امتداد اندیشه‌های خلاقشان اقدام کنند، اندیشه‌هایشان را بسته‌بندی کرده و سپس اینجا است که زمینه دادوستد اندیشه برتر خود را به وجود می‌آورد.

وی در ادامه گفت: دادوستد اندیشه خلاق به کارآفرینان برتر یک سری الزاماتی دارد و آن هم با نام حمایت‌ها و حقوق مالکیت‌های معنوی مطرح است.

ترکان ابراز داشت: امروزه ما در عصری وارد شده‌ایم که دارایی‌های انسان‌ها دارایی‌های ذهنی و غیر مشهود است مالکیت بر نادیده‌ها و نامشهودها بابی است که ما باید در این باب قوانینی را ایجاد کنیم و سپس فضای دادوستد مربوط به آنها را ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: عصر امروز در حین محتاج بودن به فولاد، سنگ و مکانیک ولی دیگر متعلق به این چنین موارد نیست عصر حاضر مربوط به فناوری و تکنولوژی است ارزش افزوده جهان بر اطلاعات و تفکر برتر است که این ایجاد کننده اقتصاد بهتر خواهد بود.

سرپرست سازمان قضایی ایران و معاونت امور بین‌الملل ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت باید امروز بابی از فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را در ارتباط با تکنولوژی‌های هایتکس قرار دهد و به سمت استفاده از این فناوری‌‌های نوین پیش برود.

وی تصریح کرد: امروز کسی پیروز است که از نظر فکری و اندیشه قوی‌تر باشد ما در عصر صنعت به سر می‌بریم ولی باید برای پیروز شدن در جهان و داشتن قدرت و اقتصاد بهتر در عصر فرا صنعتی وارد شویم که لازمه آن داشتن فکر و اندیشه برتر و خلاق است.

ترکان در پاسخ به درخواست‌ها و مطالبه‌های نمایندگان اصفهان حاضر در جلسه در ارتباط با رفع خشکی آب زاینده‌رود و کشاورزان شرق اصفهان در دولت جدید گفت: برای نجات فلات مرکزی ایران که شامل زاینده رود اصفهان هم می‌شود، باید برنامه‌ها و طرح‌هایی ارائه کرد که برای 100 سال آینده این منطقه هم مفید واقع می‌شود.

وی اظهار داشت: حیات تالاب گاوخونی در خطر است و باید بدانیم تهدید تالاب گاوخونی یعنی تهدید چرخه‌های زیستی، گیاهی و جانوری.

مشاور ارشد رئیس جمهور در پایان بیان داشت: مسئله خشکی آب زاینده‌رود و فلات مرکزی ایران را یک مسئله استانی و منطقه‌ای نیست بلکه حل مشکل آب زاینده رود و خشکسالی اصفهان مسئله نجات حیات یک تمدن است.

انتهای پیام/63001/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول