اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود مطرح کرد

وحدت، حمایت از دولت و اطاعت از ولایت؛ عناصر برون‏‌رفت از مشکلات داخلی و منطقه‏‌ای

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود، وحدت، حمایت از دولت و اطاعت از ولایت را عناصر برون‏‌رفت از مشکلات داخلی و منطقه‌‏ای عنوان کرد.

وحدت، حمایت از دولت و اطاعت از ولایت؛ عناصر برون‏‌رفت از مشکلات داخلی و منطقه‏‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، علی شاهینی افزود: حضرت امام خمینی (ره) وحدت را رمز پیروزی، پشتیبانی از ولایت فقیه را مانع آسیب به مملکت و حمایت ملت از دولت و خدمت دولت به ملت را همیشه راه‏‌گشای هر مشکلی بیان می‏‌کردند.

وی تصریح کرد: در شرایط خاص و حساس منطقه‏‌ای، هر لحظه امکان وقوع جنگ دیگری در خاورمیانه بین آمریکا و متحدانش از یک طرف و سوریه و حزب‏‌الله و ... از طرف دیگر وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: از جهت داخلی، مشکلات اقتصادی و بیکاری و نرخ بسیار پایین شاخص‏‌های توسعه اقتصادی شرایطی را به وجود آورده تا ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و پشتیبانی از دولت نیاز داریم.

شاهینی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن برشمردن اوضاع منطقه فرمودند دخالت آمریکا فاجعه‏‌ای برای منطقه خواهد بود و منطقه، مثل انبار باروت است؛ هیچ آینده‌ای را نمی‏‌توان پیش‌بینی کرد.

وی تصریح کرد: از طرفی، رهبری با قدردانی از هماهنگی دولت و مجلس برای آغاز به کار سریع دولت جدید، روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند و با تبیین شاخص‏‌های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‏‌گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون‏‌زای کشور تأکید کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: این تأیید رهبری از دولت جهت کلی نگاه جریانات سیاسی و کسانی که تریبون در اختیار دارند را در قبال دولت و شخص رئیس جمهور را مشخص کردند؛ از این رو، همه موظف هستیم در تبعیت از مقام رهبری به دولت تدبیر و امید کمک کنیم.  

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی افزود: در فعالیت و اقدامات اقتصادی دولت اصل باید عدالت باشد؛ زیرا همان‏طوری که مقام رهبری فرمودند ما در پی پیشرفت و یا به تعبیر رایج توسعه هستیم؛ اما قطعاً این پیشرفت باید با عدالت همراه باشد و گرنه جامعه مانند کشورهای غربی دچار شکاف و تبعیض و نارضایتی می‏‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت قانون‏گرایی به عنوان یک شاخص مهم در پیشرفت عدالت‏‌محور افزود: اجرای اسناد بالادستی از جمله سیاست‏‌های کلی نظام و سند چشم‌‏انداز، مصوبات شوراهای عالی از جمله شورای‏عالی انقلاب فرهنگی و شورای‏عالی فضای مجازی به گفته مقام رهبری اساس قانون‏گرایی است.

شاهینی افزود: با توجه به ایجاد زیرساخت‏های لازم جهت توسعه اقتصادی و ارتقای چشم‏‌گیر رشد علمی در دانشگاه‏‌ها‏ و مراکز علمی اکنون زمانی است که وزارت‏خانه‏‌های اقتصادی برنامه‏‌هایشان را بر اساس دست‏آوردهای علمی و بومی کشور بنا کنند و البته مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‏‌ها نیز باید سرفصل و موضوعاتی را در فعالیت‏‏‌های پژوهشی انتخاب کنند که کاربردی و مورد نیاز جامعه امروز کشور باشد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول