اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و دارو در اصفهان:

تبلیغات داروهای چاقی و لاغری دروغی بیش نیست

معاون غذا و دارو در اصفهان گفت: تبلیغات در مورد داروهای چاقی یا لاغری دروغی بیش نیست و داروهای چاقی و لاغری در عطاری‌ها غیرمجاز هستند.

تبلیغات داروهای چاقی و لاغری دروغی بیش نیست

غلامحسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد تجویز داروهای گیاهی اظهار داشت: داروهای گیاهی باید توسط متخصصان و مکان‌های مجاز تهیه شود.

وی در خصوص مشکلاتی که در حال حاضر در داروهای گیاهی وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از عطاری‌های موجود در سطح استان زیر نظر اتحادیه داروهای گیاهی نیستند و در تعریفی که در امور صنفی از فروش داروهای عطاری شده، عطاری‌ها مجاز به فروش گیاهان دارویی از جمله، گل، برگ، ساقه و ریشه هستند و فرآورده‌های آماده را نمی‌توانند به فروش برسانند.

معاون غذا و دارو در اصفهان در مورد تبلیغات ماهواره‌ای که برای به فروش رساندن داروهای چاقی و لاغری می‌کند، تاکید کرد: مردم به این تبلیغات توجه‌ای نداشته باشند و داروهای مورد نیازشان را از داروخانه‌ها تهیه کنند و به مهر استانداردی که روی این داروها ثبت می‌شود، توجه کنند.

وی در مورد عطاری‌های استان افزود: اگر برای تهیه گیاهان دارویی به عطاری‌ها مراجعه می‌کنید مطمئن شوید که این عطاری‌ها زیر نظر اتحادیه باشند و داروهای آماده در عطاری‌ها نباید به فروش برسد.

صادقیان در پایان در مورد مهر استاندارد داروهای چاقی و لاغری در سطح استان ادامه داد: داروهای چاقی و لاغری که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، باید مهر استاندارد غذا و دارو داشته باشد و حتما برای تهیه این داروها به داروخانه‌ها مراجعه کنید.

انتهای پیام/63001/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول