اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه لوبوان فرانسه بررسی کرد

5 دلیل برای عدم همراهی فرانسه در حمله آمریکا به سوریه

یک روزنامه فرانسوی با ارائه 5 دلیل به مقامات این کشور توصیه می‌کند از حضور در عملیات نظامی علیه سوریه توسط آمریکا خودداری کنند.

5 دلیل برای عدم همراهی فرانسه در حمله آمریکا به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «لوبوان» فرانسه در مطلبی درباره طرح حمله آمریکا به سوریه با اشاره به اینکه حمله شیمیایی در این کشور دلیلی قانع کننده برای ماجراجویی با نتایج نامشخص در خاورمیانه نیست، 5 استدلال برای رهبران فرانسه مطرح می‌کند تا وارد طرح حمله به سوریه نشوند.

اولین دلیل سرمقاله نویس روزنامه لوبوان این است که سوریه اکنون در جنگی مذهبی گیر افتاده است و از سوی دیگر بسیاری از مخالفان بشار اسد هم به شدت از قدرت گرفتن افراط گریان در سوریه نگران هستند.

از سوی دیگر مسیحیان در سوریه که به طور تاریخی مورد حمایت کشورهای غربی هستند، به شدت مخالف به قدرت رسیدن تندروها در  دمشق هستند.

دومین استدلال لوبوان به این حقیقت اشاره دارد که در ورای بحران سوریه طرح مشترک عربستان، ترکیه و قطر برای ضربه زدن به ایران مخفی شده است، نه کمک به دموکراسی و حقوق بشر.

سومین استدلال این روزنامه تاکید می‌کند که فرانسه در شرایط کنونی مدیریت کننده تحولات سوریه نیست و این آمریکاست که هدایت امور را در دست گرفته است. این درحالی است که در مالی فرانسه پیشتاز بود حالا براساس سنت سیاست خارجی فرانسه پیروزی از سیاست خارجی آمریکا امری پذیرفته نیست.

چهارمین دلیل این است که هرچند آمریکا از ضربه‌ای محدود سخن می‌گوید ولی این احتمال وجود دارد که این ضربه محدود به جنگی بزرگ و یک زلزله تبدیل شود که تا لبنان، عراق و حتی تنگه هرمز امتداد پیدا کند و منجر به افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی شود.

این در شرایطی است که احتمال افزایش حمایت روسیه نیز بعید نخواهد بود که این شرایط را پیچیده تر می‌کند.

دلیل آخری که روزنامه لوبوان مطرح می کند، این حقیقت است که حمله آمریکا به سوریه از همان ابتدا با مخالفت افکار عمومی جهان مواجه شده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم به ویژه پس از تجربه عراق در سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه غالباً مخالف حمله هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول