اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اصفهان:

نیازمند جهاد علمی در کشور هستیم

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه امروزه کشور ما به شدت نیازمند جهاد علمی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به این جهاد علمی توجه به کتاب است که کتاب همان حلقه اصلی بین نسل‌ها است.

نیازمند جهاد علمی در کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز حجت‌الاسلام محمد قطبی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به تفاوت‌های دولت اسلامی با سایر دولت‌های حاکم بر جهان اظهار کرد: اولین تفاوت این دولت اسلامی نسبت به دولت‌ها و نظام‌های دیگر این است که براساس ارزش‌ها و آرامان‌های دینی بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین حلقه خدمت مربوط به جامع و بشریت است افزود: دستیابی به آرمان‌های جمهوری اسلامی و تحقق یافتن آنها در سطح جامعه برای تعالی انسان‌ها و این مهمترین و اصلی‌ترین تفاوت این نظام با سایر نظام‌های حاکم‌ بر دنیا است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در شکل‌گیری این دولت اسلامی با سایر دولت‌های حاکم بر دنیا تفاوت‌های گوناگونی وجود دارد ادامه داد: روی ‌‌کار آمدن یک نظام برخواسته از اراده مردم با حضور سیاسی خود و بعد تعلیم و تنفیذ ولایت فقیه هر دو در کنار هم قرار می‌گیرند و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران رسمیت پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: علت این دو روش در شکل‌گیری دولت جمهوری اسلامی برای پیاده‌سازی تحقیق و اهداف اصیل اسلامی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در نظام اسلامی مبانی کاربر دو روش فقه و اخلاق اسلامی بنا نهاده شده است تأکید کرد: در بسیاری از دولت‌ها بویی از اخلاق وجود ندارد و دولت‌ها با فشار در قبال حکومت‌ها به وجود آمده‌اند و بر مردم حکومت می‌کنند.

قطبی با بیان اینکه در نظام اسلامی باید سخت‌کوش‌ترین افراد فعالیت کنند تا بتوانند در این نوع نظام حاکمیت کنند تصریح کرد: آرمان‌های جامع در نظام اسلامی بر اساس حرکت در راستای ولایت فقیه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه از وجه تمایز‌ بین دولت اسلامی و غیراسلامی وجود دارد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وجه تمایز در دولت اسلامی و غیر اسلامی توجه به فرهنگ است.

قطبی گفت: امروزه نظام جمهوری اسلامی وجه تمایزی که به دنبال آن است اقتدار فرهنگی بر عرصه‌های نظامی و اقتصادی است که بر تمام دنیا غلبه کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه همه این ارزش‌های اسلامی را باید شناخت ادامه داد: یکی از راه‌های رسیدن به این اهداف توجه به علم ودانش است زیرا هر جا که علم و دانش را دنبال کردیم وجه تمایز فرهنگ را پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشور ما به شدت نیازمند جهاد علمی متذکر شد: یکی از راه‌های رسیدن به این جهاد علمی توجه به کتاب است که کتاب همان حلقه اصلی بین نسل‌ها است.

قطبی با بیان اینکه کتاب عزیزترین شی‌است که یک محقق با آن انس می‌گیرد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال کتاب اصفهان که در حال برگزاری است بیش از 400 ناشر داخلی و خارجی حضور داشته‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه این نهمین نمایشگاه برپایی نمایشگاه کتاب در اصفهان است بیان داشت: مایه تأسف است که سرانه مطالعه کمتر از 20 دقیقه است.

قطبی در پایان با بیان اینکه برای دستیابی به کتاب سه راه مرسوم است ادامه داد: دسترسی ملکی، هدیه کتاب و آخرین راه امانت کتاب سه راه دست یافتن به کتاب و فرهنگ کتابخوانی است که باید در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/63023/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول