اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

احداث بزرگ‌ترین بوستان صخره‌ای جنگلی کشور در شیراز

شهردار شیراز از احداث بزرگ‌ترین بوستان صخره‌ای جنگلی کشور در شیراز خبر داد و گفت: این بوستان در کنار دریاچه سد تنگ سرخ قرار می‌گیرد و به یکی از منحصربه‌فردترین نقاط گردشگری ایران بدل می‌‌شود.

احداث بزرگ‌ترین بوستان صخره‌ای جنگلی کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر ریاست شهردار این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شیراز از آماده شدن پروژه امتداد بلوار آفرینش در شمال غرب شیراز برای بهره‌برداری خبر داد و اظهار داشت: این پروژه نیز از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش ترافیک در محور اصلی شیراز ـ سپیدان و ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی است.

وی با یادآوری این‌که بلوار آفرینش در حقیقت اتصال دهنده شهرک‌های اقماری شمال غرب شیراز است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات تاثیرگذاری با تصمیم‌گیری شورا و تلاش شهرداری در ساماندهی ورودی‌های شیراز، انجام شد که مهمترین و تاثیرگذارترین آن‌ها در محور جنوبی و ورودی سمت بوشهر و خوزستان و نیز از طرف شرق و در بزرگراه خلیج فارس با ایجاد المانی مناسب در این محور است.

شهردار شیراز از اجرایی شدن بوستان 580 هکتاری دراک و تلاش برای افزایش سطح آن تا یک‌هزار هکتار و ایجاد بزرگترین بوستان صخره‌ای جنگلی کشور خبر داد و افزود: این بوستان در کنار دریاچه سد تنگ سرخ قرار می‌گیرد و به یکی از منحصربه‌فردترین نقاط گردشگری ایران بدل می‌شود و باید توجه داشت که تا امروز پارکی بزرگ‌تر از 30 هکتار در این شهر ساخته نشده است.

پاک‌فطرت، طرح‌های تقاطع غیرهمسطح بصیرت (معالی‌آباد)، نخستین فاز تقاطع غیرهمسطح ستارخان، باغ بانوان به‌همراه 2 باغ خانواده، باغ هنرمندان، پارکینگ زیرسطحی خلدبرین، تقاطع غیرهمسطح آرامستان احمدی را از جمله طرح‌های عمرانی و فرهنگی برشمرد که از یک‌ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به طراحی پروژه‌های متعدد فرهنگی و عمرانی در این شهرداری گفت: عملیات اجرایی تالار یک‌هزار و 500 نفری شهر به همراه تالارهای جانبی با ظرفیت‌های مختلف، پل سوم رودخانه‌ای میانرود، تقاطع‌های غیرهمسطح میدان قصردشت، امیرکبیر ـ مطهری، میثم شمالی ـ رحمت و ... و نیز طرح‌های دیگری بر اساس نظر شورای چهارم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2448/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول