اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

جنوب شیراز متحول می‌شود

شهردار شیراز گفت: در جنوب شیراز، منطقه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود که به لحاظ زیبایی، جذابیت و تاثیرگذاری ممتاز و از بلوار چمران شمال این شهر بسیار زیباتر خواهد بود.

جنوب شیراز متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه مدیریت شهردار این شهر، مهندس علی‌رضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شیراز، اظهار داشت: آغاز به‌کار شورای چهارم ابتدای مرحله‌ای جدید از تحول در شیراز به‌لحاظ وضعیت عمرانی و فرهنگی است.

وی به تعدادی از پروژه‌های مهم که عملیات اجرایی آن‌ها به‌زودی آغاز یا امکان بهره‌برداری آنها فراهم می‌شود، اشاره و اضافه کرد: یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری، نخستین فاز بلوار طلاییه (35متری توسعه جنوب) و دیگری پل دوم شهرک بهارستان است.

شهردار شیراز گفت: یکی از مشکلات گذشته جنوب شیراز، رودخانه میانرود بود که با اجرای طرح بزرگ توسعه جنوب این شهر، رودخانه‌ای که زمانی معضل بود، به یکی از ظرفیت‌‌های مطلوب گردشگری، رفاهی، خدماتی و سرمایه‌گذاری بدل می‌شود.

پاک‌فطرت گفت: این پروژه از شهرک مهدی‌آباد (کتس بس) تا باغ فدک در بلوار امیرکبیر به طول 12 کیلومتر در حال اجرا است که شش کیلومتر آن از میدان قهرمانان تا شهرک احمدآباد به‌زودی افتتاح می‌شود و با تکمیل این بلوار، شهرک‌های حاشیه شمالی این رودخانه شامل والفجر، سجادیه، فرهنگیان، فرزانگان، رضوان و ...  بدون نیاز به تردد در کمربندی، به یکدیگر متصل می‌شوند.

این مسئول شهری با اشاره به کاهش تردد،‌ تصادفات، مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی و رفاه شهروندان به‌عنوان بخشی از تاثیرات این پروژه، گفت:‌ هزینه اجرای این زیرساخت‌ها 21 میلیارد تومان شامل تملک زمین و دیگر زیرساخت‌ها است.

پاک‌فطرت با اشاره به طرح توسعه جنوب شیراز به همراه اجرایی شدن 30 پروژه در این منطقه، گفت: در محور جنوب شیراز، منطقه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود که به لحاظ زیبایی، جذابیت و تاثیرگذاری ممتاز و از بلوار چمران بسیار زیباتر خواهد بود.

وی ایجاد دریاچه‌ای با وسعت 6 هزار متر مربع در بالادست ورودی شیراز از طرف بوشهر و خوزستان را یکی از اقدامات ویژه شورای سوم و شهرداری خواند و ادامه داد: این دریاچه موجب روان‌شدن دائمی آب در رودخانه میانرود، امکان احداث فضای سبز بسیار مناسب در طول رودخانه، اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و پایه‌گذاری تحول عمیق و گسترده در این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ30004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول