اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

حمله به سوریه بساط رژیم صهیونیستی را برای همیشه جمع می‌کند

امام جمعه چناران گفت: حمله به سوریه به معنی برچیده شدن بساط اسرائیل غاصب از منطقه و رهایی مردم مظلوم فلسطین است.

حمله به سوریه بساط رژیم صهیونیستی را برای همیشه جمع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران گفت: حمله به سوریه یعنی بر افروختن آتشی که خاکستر آن دامن آمریکا و متحدان آن را پر خواهد کرد.

وی با اشاره به تهدید حمله نظامی به سوریه از سوی آمریکا و انگلیس افزود: مسئله سوریه با مسئله لیبی، عراق و افغانستان متفاوت است چراکه سوریه با داشتن امکانات مدرن جنگی و حامیان بزرگ بین‌المللی از جمله ایران، روسیه و چین و حامیان منطقه‌ای مثل حزب‌الله دارای موقعیتی استثنایی است.

امام جمعه چناران با اشاره به جریان سلفی‌گری و تکفیری که امروز بدترین جنایات را در کشورهای مختلف از جمله سوریه مرتکب می‌شوند، اظهار داشت: سلفی‌ها و تکفیری‌ها دست ساخته استعمار پیر انگلیس و پیاده نظام در کشورهای اسلامی هستند و زمینه دخالت نظامی را برای استکبار و تسلط بر کشورهای اسلامی فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیسعلی دولواری گفت: انگلیس با سابقه طولانی در ایجاد اختلاف میان ملت‌های مختلف خصوصاً مسلمانان را دارد و این کشور با سیاست تفرقه بدترین ظلم را به بشریت در طول چند قرن اخیر مرتکب شده است.

امام جمعه چناران افزود: این کشور از زمان استعمار آفریقا، هند و مانند این‌ها سعی کرده با ایجاد مذاهب ساختگی مردم و پیروان مذاهب مختلف را به جان هم بیاندازد.

وی ادامه داد: ایجاد فرقه بهائیت در مذهب شیعه، وهابیت در بین اهل تسنن، مذهب قادیانی در هندوستان و ... از جمله برنامه‌های استعماری انگلیس در طول چند قرن اخیر است.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: بانک و بانکداری قلب تپنده هر اقتصاد و جاری کننده خون در رگ‌های اقتصاد جامعه است که باید این مهم در حکومت اسلامی منطبق با موازین شرع اسلام اداره شود تا بتواند به عنوان پایه و اساس اقتصاد اسلامی نقش موثری را در تعاملات آحاد جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و نقش بانک‌ها افزود: اقتصاد مقاومتی که موجب قوام جامعه اسلامی است، اقتصادی مبتنی بر پایه‌های منابع داخلی است که در برابر فشارها و تحریم‌ها دچار بحران نمی‌شود.

امام جمعه چناران ادامه داد: مطالعات نظری و تجربی نشان می‌دهد بازارهای پول و سرمایه نقش مهمی در رشد و اقتصاد اجتماعی دارند و بانکداری اسلامی با بهبود کسب و کار و درگیر کردن نقش واقعی اقتصاد می‌توانند بسترساز اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن اسلامی است و در قرن سوم و چهارم شاهد اوج تمدن اسلامی در سه عرصه بنیادی مسائل فرهنگی و توسعه علمی و پیشرفت‌های صنعتی و فناوری هستیم که ریشه آن به عصر امام صادق (ع) بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام تاجی افزود: به حق می‌توان گفت که در بنیانگذاری تمدن با شکوه اسلامی، مهمترین نقش از آن امام صادق (ع) بوده چراکه ریشه آن به مدرسه و مکتبی می‌رسد که آن امام بزرگوار تاسیس کرده و در آن رشته‌های مختلف علوم اسلامی را مطرح کرده‌اند، به‌ویژه باب اجتهاد را باز کرده که فرهیختگان و دانش آموختگان مکتب امام صادق بتوانند از آن طریق، خود نقش را در توسعه علم ایفا کنند.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول