اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

متوسط بارندگی در سمنان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: متوسط بارندگی در استان 130 میلی‏‌متر است که با میانگین بارندگی کشور که 251 میلی‏‌متر است، فاصله زیادی دارد.

متوسط بارندگی در سمنان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه نخستین کارگاه آشنایی با اقتصاد محیط ‏زیست و روش‏‌های ارزش‌گذاری خدمات زیست محیطی در شهرستان مهدیشهر با بیان این‌که مساحت استان سمنان 9,7 میلیون هکتار است، اظهار داشت: 96,6 درصد از سطح استان را عرصه‏‌های منابع طبیعی در برگرفته است.

وی در ادامه گفت: 352 هزار هکتار از سطح استان سمنان را جنگل تشکیل می‏‌دهد که برابر با 3,6 درصد سطح استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: سطح مراتع نیز چهار هزار و 741 هزار هکتار برابر با 38,8 درصد بوده و پنج هزار و 274 هزار هکتار از اراضی استان که معادل 54,7 درصد وسعت استان است را بیابان تشکیل می‏‌دهد.

وی ادامه داد: سطح سایر عرصه‏‌ها نیز 246 هزار هکتار یعنی برابر با 2,8 درصد از وسعت اراضی استان است.

میرعماد همچنین مساحت حوزه‌‏های آبخیز استان سمنان را 6 هزار و 203 میلیون هکتار و متوسط رسوب در آن‌ها را 13 تا 15 تن در هکتار اعلام کرد.

وی ادامه داد: از مساحت حوزه‌‏های آبخیز استان سمنان، 380 هزار هکتار در حوزه سدها و پنج هزار و 824 میلیون هکتار آن نیز فاقد سد است.

میرعماد در ادامه به میزان بارندگی در سطح استان سمنان اشاره کرد و افزود: متوسط بارندگی در استان 130 میلی‏‌متر است که با میانگین بارندگی کشور که 251 میلی‏‌متر است، فاصله زیادی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: میزان افت سطح آب‏‌های زیرزمینی در این استان به طور متوسط 71 سانتی‏‌متر است.

انتهای پیام/74003/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول