اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشاگری درباره اوباما به بهای مرگ روزنامه‌نگار آمریکایی منجر شد

آخرین تحقیقات درباره مرگ مشکوک یکی از روزنامه‌نگاران آمریکایی، گمان‌هایی را مبنی بر تلاش وی برای افشاگری درباره مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده است.

افشاگری درباره اوباما به بهای مرگ روزنامه‌نگار آمریکایی منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس «مایکل هاستینگ» روزنامه‌نگار آمریکایی است که تحقیقات در پی مرگ مشکوک وی در جریان تصادف رانندگی، سرنخ هایی را درباره تلاش وی برای افشاگری درباره « باراک اوباما»  رئیس‌جمهور نشان داد.

گفته می‌شود وی پیش از این تصادف در حال پژوهش و تلاش برای انتشار تحقیقاتی بوده است که نشاندهنده نقش سازمانی مخفی در سوابق گذرنامه  اوباما پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 است.

زمانی مرگ این روزنامه‌نگار مشکوک شد که پزشک قانونی «لس‌آنجلس» اعلام کرد که مواد شیمیایی موجود در خون هاستینگ، از جمله آمفتامین و ماریجوانا عامل مرگ وی نبوده‌اند.

این در حالی است که نتیجه کالبدشکافی 2 ماه پس از مرگ این روزنامه‌نگارجوان حاکی از وجود متا آم‌فتامین و همچنین وجود مقادیری ماریجوانا در خون وی بود و پزشکان گمان کرده بودند که هاستینگ چندین  ساعت قبل از مرگ از این مواد استفاده کرده است.  

این روزنامه‌نگار آمریکایی در زمان مرگ 33 سال داشت و برای نشریات« جنتلمنتز کوارترلی»،« رولینگ‌استون» و «بازفید» در حوزه امنیت ملی مطلب می‌نوشت.

وی در خودروی مرسدس خود در حالی که با سرعت بسیار زیادی می راند تصادف کرد و خودرو آتش گرفت. جسد هاستینگ به قدری آسیب دیده بود که چندین روز طول کشید تا شناسایی شود.

نوشته وی در ژوئن 2010 در رولینگ‌استون مبنی بر انتقاد از ژنرال « استنلی مک‌کریستال» فرمانده وقت نیروهای خارجی در افغانستان باعث شد تا اوباما وی را از این سمت برکنار کند.

«جوردانا تیگ‌پن» نامزد هاستیگ به یکی از هفته‌نامه‌های محلی گفت که نامزدش قبل از کشته شدن ترسیده بوده است چرا که فکر می‌کرد از وی جاسوسی می‌شود از این رو قصد داشت شهر را ترک کند.

روزنامه‌های لس‌آنجلس حدس زده‌اند که هاستینگ تحت تاثیر افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سیا درباره جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول