اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت دانشگاه ارزروم

مطالعات فرهنگ کورگان‌ها و تمدن اورارتویی در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود

استاد دانشگاه تبریز گفت: مطالعات بررسی فرهنگ کورگان‌ها و تمدن اورارتویی در آذربایجان‌شرقی و نیز ارتباط تاریخی غرب و شرق دریاچه ارومیه مواردی هستند که مطالعاتشان با مشارکت دانشگاه ارزروم در استان انجام می‌گیرد.

مطالعات فرهنگ کورگان‌ها و تمدن اورارتویی در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد نوبری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: مطالعات بررسی فرهنگ کورگان‌ها و تمدن اورارتویی در آذربایجان‌شرقی و نیز ارتباط تاریخی غرب و شرق دریاچه ارومیه مواردی هستند که مطالعاتشان با مشارکت دانشگاه ارزروم در استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: با انجام این مطالعات مشترک، برای سال آینده پروپوزالی نوشته شده و اجرای پروژه علمی پژوهشی مشترک با دانشگاه ارزروم تحقق می‌یابد.

استاد دانشگاه تبریز یادآور شد: در مرحله نخست معماری سایت‌های طبقه‌بندی شده محوطه کورگان‌ها و در مرحله بعدی بررسی قرارگیری محل طبقه‌بندی قلعه‌ها و ارتباطشان با یکدیگر و نیز چگونگی استقرار و جایگزینی آن‌ها به صورت مشترک انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربیات و تخصص پروفسور «آلپ ارسلان جیلان» به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارزروم و نماینده این دانشگاه برای تحقیقات مشترک یادآور شد: پروفسور جیلان در این دانشگاه تاریخ قدیم و باستان تدریس می‌کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پروفسور جیلان مطالعات فراوانی در رابطه با آسیای میانه و قفقاز داشته و از متخصصان دوره آهن و دوره مفرغ در ترکیه به شمار می‌رود.

نوبری با بیان اینکه فرصتی برای عملی شدن تفاهمنامه مشترک اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با دانشگاه ارزروم فراهم شده است، اظهار داشت: با توجه به این‌که کورگان‌ها برای نخستین بار در ایران توسط بنده در سال 89 در خداآفرین حفاری شد، طی صحبت‌هایی که با پروفسور جیلان داشتم برای حضور در ایران و انجام مطالعات بسیار اظهار علاقه‌مندی کرد.

وی همچنین از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به دلیل ایجاد رابطه‌ای خوب، موثر و ارزشمند با دانشمندان و متخصصان و مجامع دانشگاهی و علمی و پشتیبانی مادی و معنوی قدردانی کرد و این روابط دو جانبه را عامل پیشرفت قابل توجه استان طی پنج سال اخیر در زمینه کاوش‌ها و مطالعات باستان‌شناسی دانست.

انتهای پیام/60001/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول