اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

«تمدن اورارتو» حلقه روابط علمی و باستان‌شناسی تبریز و ارزروم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این اداره‌کل با دانشگاه ارزروم برای همکاری‌های علمی و مطالعات باستان‌شناسی دو جانبه خبر داد.

«تمدن اورارتو» حلقه روابط علمی و باستان‌شناسی تبریز و ارزروم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه نشست با هیئت عالی رتبه علمی دانشگاه ارزروم به سرپرستی پروفسور «آلپ ارسلان جیلان»، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارزروم و نماینده این دانشگاه برای تحقیقات مشترک اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ارزروم به منظور انجام مطالعاتی در خصوص تمدن اورارتو و فرهنگ کورگان‌ها که برای نخستین بار در کشورمان سال 89 در خداآفرین حفاری شدند، امضا شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های موثری که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی پیش از این در زمینه‌های مختلف با کشور ترکیه داشته است، افزود: پس از همکاری‌های موفقیت‌آمیز دو جانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری اینک در حوزه مطالعات علمی و میراث فرهنگی نیز ارتباطاتی با دانشگاه ارزروم برقرار شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی تبریز و شهر ارزروم در حال انجام است، یادآور شد: در جلسات کارشناسی بین مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با روسای دانشگاه ارزروم، تصمیمات خوبی اتخاذ شد که برقراری ارتباطات دو سویه علمی و تحقیقاتی در حوزه میراث فرهنگی یکی از مهمترین تصمیمات این جلسه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن اعلام آمادگی این اداره‌کل برای همکاری، خاطرنشان کرد: فراهم آمدن زمینه‌ای برای انتقال دانش و تجربیات موثر آذربایجان شرقی و ارزروم در زمینه میراث فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.

محمدی با اشاره به فراوانی داشته‌های باستان‌شناسی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی به دلیل وجود محوطه‌های فراوان و آثار تاریخی بجا مانده از دوره‌های گوناگون که در سال‌های اخیر نیز به شناسایی آنها افزوده شده، بستر مناسبی برای حضور کارشناسان، اساتید و محققان علمی و دانشگاهی را فراهم آورده بود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی چند سال اخیر تمام توان خود را برای بهره‌مندی از این دانش فنی و استفاده از نیروی تخصصی و علمی مجامع دانشگاهی به کار گرفته است، تداوم این ارتباطات را عامل غنای پژوهش و کار عملیاتی در حوزه باستان‌ناسی و شناخت و معرفی جنبه‌های مختلف میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خواند.

این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری موفق چندین سمینار علمی و پژوهشی مشترک از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان با دانشگاه‌ها، نسبت به توسعه و تداوم چنین سمینارهایی در آینده‌ای نزدیک اظهار امیدواری کرد.

محمدی در پایان انعقاد تفاهم‌نامه مشترک علمی بین تبریز و دانشگاه ارزروم را زمینه‌ساز ارتباطات علمی گسترده‌تر بین دانشمندان و متخصصان دو کشور ایران و ترکیه خواند.

انتهای پیام/60002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول