اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

اوباما ادبیات جنگ پرورانه خود را پس از هشدار رهبری تغییر داد

امام جمعه ایلام گفت: او با ما ادبیات جنگ پرورانه خود را پس از هشدار رهبری تغییر داد.

اوباما ادبیات جنگ پرورانه خود را پس از هشدار رهبری تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اوباما در روز چهارشنبه موضوع حمله به سوریه را مطرح کرد.

وی ادامه داد: اما سخنان رهبر معظم انقلاب و هشدار صریح معظم‌له در روز پنج‌شنبه مبنی بر اینکه کوچکترین تحرک دشمنان در منطقه مانند انفجار منبع باروت عمل خواهد کرد و ادبیات جنگ‌پرورانه اوباما رئیس جمهور آمریکا را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: این مهم نشان داد که ایران اسلامی بازیگر صحنه سیاسی در جهان و منطقه بوده و نقش اساسی در معادلات سیاسی در منطقه حساس خاورمیانه دارد.

وی اذعان داشت: بیانات مهم مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور محترم و اعضای هیأت دولت نقشه راه و راهبرد اساسی و رمز موفقیت دولتمردان و کارگزاران خواهد بود.

این خطیب نماز جمعه ادامه داد: محور بیانات رهبری انقلاب حول چند موضوع اساسی است مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی و ضروری مردم، رونق پولی و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، افزایش امید مردم به آینده و استمرار آن، جلوگیری قاطع از رخنه فساد، پارتی‌بازی، رشوه و اسراف، تلاش در نهادینه کردن قانون‌گرایی در همه دستگاه‌ها از جمله محورهای بیانات رهبری بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: کلید حل مشکلات در ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور است که باید با تدبیر و خردمندی از همه آنها بهره گرفت، در اولویت‌ قرار دادن مسائل اقتصادی، پیشرفت علمی، تکمیل زنجیره علم و فناوری در کشور به دور از دیدگاه‌ها و سلایق متفاوت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی از دیگر محورهای بیانات رهبری بود.

لطفی تصریح کرد: یکی از نکات مهم بیانات رهبری این بود که فرمودند سلامت اعتقادی و اخلاقی از شاخصه‌های برجسته دولت مطلوب اسلامی است و این اعتقادات و نگاه صحیح به حقایق جامعه منجر به سلامت عملکرد دولت خواهد شد.

امام جمعه ایلام گفت: معظم‌له مجموعه بیانات و رهنمودها و مواضع امام راحل را شاخص اساسی خواندند و تأکید کردند اصول و ارزش‌های انقلاب در سخنان و مواضع امام عظیم‌الشأن متجلی است اگر در میدان عمل به آنها پایبند و دلبسته باشیم و در مواقع ابهام به آنها رجوع کنیم به فضل الهی کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به تمجید رهبری از رئیس جمهور با این عنوان که رئیس جمهور دارای سوابق درخشان و روشن مبارزاتی و انقلابی و مواضع خوب و درست در سه دهه اخیر است ادامه داد: این مهم از نقاط مثبت دولت جدید است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قطعاً به کارگیری بیانات رهبر فرزانه انقلاب مهمترین عامل برون‌رفت از مشکلات پیش روی دولت جدید است و تجربه نشان داد که هر وقت دولتمردان و کارگزاران تبعیت محض از ولایت داشته‌اند و فرامین ولی فقیه را در عرصه‌های مختلف عملی کرده‌اند موفقیت و پیروزی و فائل آمدن بر تمام مشکلات به دست آمده است.

لطفی تصریح کرد: دولت جدید با نصب‌العین قرار دادن بیانات رهبری مشکلات کشور را در کوتاه‌ترین مدت برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این اقدام توسط منافقین کوردل انجام شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این روز، روز مبارزه با تروریست در تقویم جمهوری اسلامی است و زنده نگه داشتن خاطره شهیدان رجایی و باهنر در واقع زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و راه شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین به درگذشت هادی شریفی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه اشاره کرد و به خانواده این مرحوم، کارکنان رسانه ملی و مردم ایلام تسلیت گفت.

وی ادامه داد: هادی شریفی از جمله نیروهای توانمند، متعهد و دلسوز در رسانه ملی بود که در سال‌های عمر خود خدمات ارزنده‌ای را در رسانه ملی به مردم ارائه کرد.

انتهای پیام/‌2246/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول