اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی دولت:

لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92 تا پایان شهریور تهیه می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه ممکن است امسال نتوانیم 210 هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه برای درآمدهای کشور دیده شده است را استحصال کنیم، گفت: به همین دلیل لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 تا پایان شهریور جاری تهیه می‌شود.

لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92 تا پایان شهریور تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه افتتاح فاز دوم فولاد امیرکبیر خزر شهر صنعتی این شهر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 تا پایان شهریور جاری تهیه می‌شود.

وی به برخی از موانع در زمینه بودجه 92 برای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طبق قانون محاسبات عمومی به میزان درآمدی که کسب می‌کنیم و به خزانه دولت وارد می‌شود می‌توانیم هزینه کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود نتوانیم تا پایان امسال 210 هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه برای درآمدهای کشور دیده شده است، را استحصال کنیم بنابراین لازم است تا پایان نیمه سال‌ جاری تکلیف بودجه نسبت به آینده مشخص شود.

وی افزود: لایحه اصلاحیه بودجه این امکان را به مجریان در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور می‌دهد که پرداخت‌ها به میزان دریافت‌ها تخصیص پیدا کند.

نوبخت ادامه داد: طبق بند دو ماده هفت قانون بودجه سال 92 نمی‌توان بیش از 10 درصد اعتبارات به طرح‌های عمرانی استانی اختصاص داد و این امر موجب می‌شود طرح‌های اولویت‌دار ویژه را از محل کاهش اعتبار طرح‌های دیگر انجام دهیم.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه بسیاری از طرح‌ها امسال و سال آینده باید آماده شوند، تصریح کرد: بیش از 3 هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم.

به گفته وی، لایحه اصلاحیه بودجه در نخستین فرصت به مجلس ارائه می‌شود و جزو برنامه‌های 100 روزه دولت است.

*ایران با دقت تحولات منطقه به ویژه سوریه را رصد می‌کند

نوبخت درباره تحولات سوریه نیز اظهار کرد: تحولات منطقه به ویژه سوریه با دقت رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌زودی برنامه‌های ایران درباره سوریه توسط وزیر امور خارجه کشورمان اعلام می‌شود.

سخنگوی دولت، وضعیت منطقه را برای جمهوری اسلامی بسیار مهم دانست و متذکر شد: با دقت تحولات منطقه و تصمیم‌گیری‌های قدرت‌های بزرگ درباره تأثیرگذاری در سوریه را رصد می‌کنیم و مراقبت داریم.

به گزارش فارس، نوبخت از حوزه در دست ساخت امیرالمومنین (ع) رشت بازدید کرد.

انتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول