اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

اجمالی/ سفیر سوریه در تهران:

دمشق با هر وسیله‌ای از خود دفاع خواهد کرد/ سوریه برای همه سناریوهای احتمالی آماده است

سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه سوریه برای همه سناریوهای احتمالی آماده است، تاکید کرد: ما با هر وسیله‌ای از خود دفاع خواهیم کرد.

دمشق با هر وسیله‌ای از خود دفاع خواهد کرد/ سوریه برای همه سناریوهای احتمالی آماده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، عدنان حسن محمود سفیر سوریه در ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در شامگاه (پنجشنبه) انجام گرفت در خصوص جنگ رسانه‌ای اخیر غرب و آمریکا و برخی کشورهای منطقه علیه سوریه درباره بکارگیری سلاح‌های شیمیایی و احتمال حمله نظامی به این کشور، با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه گفت: آمریکا و مزدورانش در منطقه پیش از این نیز سناریوی دروغین استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را داشته‌اند. مزدوران، تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان بدون هیچ گونه ابایی با چنین تسلیحاتی مردم و زیربنای سوریه را هدف قرار می‌دهند اما آنها این اتهامات را متوجه سوریه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن اصلی ما آمریکا امروز می‌خواهد به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شود و مواضعی را در کشورمان بمباران کند، تصریح کرد: این تحرک شکست دیگری برای آنها خواهد بود و همانطور که آقای بشار اسد گفت، سوریه با هر وسیله‌ای از خود دفاع خواهد کرد.

سفیر سوریه در تهران در خصوص آمادگی این کشور برای سناریوهای مختلف بر ضد دولت از جمله اشغال این کشور یا تکرار سناریوهای لیبی و کوزوو یادآور شد: سوریه برای تمامی احتمالات و مقابله با همه سناریوها آماده است.

محمود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان، ترکیه و قطر، اظهار داشت: این روزها حدود 400 تن اسلحه و مواد منفجره از مرزهای اردن برای تروریست‌ها فرستاده شده تا آنها جنایات خود علیه مردم گسترش دهند و بندر بن سلطان اتاق فکر عملیات خود را در اردن قرار داده تا با مدیریت تروریست‌ها آنها را از درعا به سمت دمشق حرکت دهد، اما در نهایت شکست خواهند خورد.

سفیر سوریه در تهران به پیروزی در این جنگ ابراز امیدواری کرد و گفت: سوریه مرکز محور مقاومت است و مقاومت نیز در یک سنگر با سوریه قرار دارد و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

مشروح این گفت‌وگو متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول