اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی لاریجانی مطرح کرد

ادبیات بغض‌آلود غرب در گزارش اخیر آمانو

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان خارجی به سنگ‌اندازی در مسیر جمهوری اسلامی مشغول هستند و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست؛ ادبیات گزارش اخیر آمانو هم بغض‌آلود است.

ادبیات بغض‌آلود غرب در گزارش اخیر آمانو

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه‌شب با حضور در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشستی صمیمی با خبرنگاران رسانه های گروهی در قم شرکت کرد.

در این مراسم ابتدا محمد خامه‌یار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به سخنرانی پرداخت و گفت: خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی هستند و تلاش زیادی برای رساندن اخبار صحیح انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ساخت مجتمع ناشران در استان قم گفت: پیشنهاد ما احداث مجتمع مطبوعات است تا نشریات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های ملی بتوانند محلی مناسب برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

در ادامه سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سخنانی اظهار کرد: تنها 10 درصد مطبوعات قم محلی هستند و 70 درصد از آنها نمایندگی رسانه‌های ملی بوده و 20 درصد هم در سطح بین‌المللی منتشر می‌شوند.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر توجه بیشتر به مسئله اقتصاد رسانه عنوان داشت: اگر به این مسئله پرداخته نشود کیفیت کار رسانه‌ای کاهش خواهد یافت.

پس از آن چند نفر از مدیران مسئول مطبوعات محلی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خبری قم به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

سیدعلی پورطباطبایی، مدیر پایگاه خبری قم‌نیوز در سخنانی با اشاره به کوتاهی اداره کل ارشاد قم در رسیدگی به مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات معیشتی خبرنگاران قمی بسیار زیاد است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد قم به این مسئله بی‌توجهی می‌کند.

وی گفت: برخی پرونده‌های مطبوعاتی در قم وجود دارند که در هیچ یک از آنها اداره ارشاد قم کمکی به خبرنگاران نکرده است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی قم‌نیوز تصریح کرد: به نظر می‌رسد بودن یا نبودن اداره کل ارشاد قم تاثیری در وضعیت خبرنگاران ندارد.

وی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست به عنوان نماینده قم در مجلس پیگیر حل مشکلات اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران رسانه‌های گروهی در قم باشد.

در ادامه حسین عبداللهی، سردبیر روزنامه ایمان هم سخنرانی کرد و گفت: خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر زحمت‌کش در قم هستند.

وی افزود: اداره ارشاد قم وظایف خود را در قبال خبرنگاران انجام نمی‌دهد و نمی‌توان قم را شهری فرهنگی دانست بلکه قم بیشتر فرهنگ‌ساز است.

عبداللهی با بیان اینکه استقلال اقتصادی رسانه‌های بسیار کم است بیان داشت: در این شرایط حفظ خط اعتدال بسیار مشکل خواهد بود.

سردبیر روزنامه ایمان با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی در قم خروجی مناسبی نداشته است گفت: اخذ آگهی‌های تبلیغاتی در قم باید به نشریات محلی اختصاص یابد در حالیکه نمایندگی‌های روزنامه‌های ملی سهم بیشتری در این میان دارند و وزارت ارشاد و نیز اداره کل ارشاد قم باید جلوی این کار را بگیرند زیرا امری غیر قانونی است.

پس از آن علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند اظهار کرد: این امر دارای ملزوماتی است به این ترتیب که برای رسیدن به مردم‌سالاری نیازمند رسانه‌هایی هستیم که اخبار و تحلیل‌های صحیح و متناسب با نیازهای جامعه و نظام را به مردم برسانند؛ رسانه‌ها باید فعالیت‌های خود را از سر صدق و دلسوزی و نیز با تکیه بر مسئولیت‌پذیری انجام دهند.

لاریجانی با بیان اینکه برخی خط بازی‌ها موجب می‌شوند در بحث جذب آگهی مشکلاتی به وجود بیاید عنوان داشت: لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که رسانه‌ها و روزنامه‌های محلی بتوانند از آگهی‌های تبلیغاتی محل انتشار خود استفاده کنند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر حاشیه نرفتن در حل مشکلات خبرنگاران و پرداختن به متن معضلات گفت: باید کاری کنیم که رسانه‌ها بتوانند استقلال خود را حفظ کرده و با صدق و درستی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در سطح کلان کشور با مشکلاتی از خارج روبرو هستیم اظهار کرد: دشمنان خارجی به سنگ‌اندازی در مسیر جمهوری اسلامی مشغول هستند و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست؛ ادبیات گزارش اخیر آمانو هم بغض‌آلود است و این امر نشان می‌دهد که غرب دشمنی جدی با ایران اسلامی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه نمی‌توان در مقابل قدرت‌ها ندای ایستادگی سر داد و از سوی دیگر گندم وارد کرد گفت: هرچند بالا رفتن قیمت ارز مشکلاتی را به وجود آورده اما فرصت را برای رونق صادرات فراهم کرده است در حالیکه در این زمینه هم شاهد مشکلات اداری هستیم در حالیکه صادرات می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به گردش در آورد.

انتهای پیام/78004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول