اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

افزایش سطح باغ‏ها در دماوند/ فعال‏سازی 6 زنبورستان در بام ایران

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از افزایش سطح باغ‏ها در دماوند و فعال‏سازی 6 زنبورستان در بام ایران خبر داد.

افزایش سطح باغ‏ها در دماوند/ فعال‏سازی 6 زنبورستان در بام ایران

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: با احداث هفت تا 14 هکتار باغ جدید با استفاده از اعتبارات بخش کشاورزی در دماوند، به میزان حداقل 441 تن سیب به تولید شهرستان اضافه می‏شود.

وی در خصوص تولید محصولات گلخانه‏ای با استفاده‏ تسهیلات توسعه بخش کشاورزی توضیح داد: گلخانه‏ای با مساحت پنج هزار مترمربع و با ظرفیت چهار هزار و 500 شاخه گل بریده در دماوند در حال ساخت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به فعال‏سازی 6 زنبورستان با ظرفیت مجموعاً هزار و 537 کلنی و تولید 15 تن عسل در سال با استفاده از این تسهیلات اشاره کرد.

خلیلی به عملکرد بخش صنایع تبدیلی نیز پرداخت و عنوان کرد: احداث کارخانه شیر پاستوریزه به ظرفیت سه هزار و 450 تن در سال، توسعه سردخانه به ظرفیت دو هزار و 773 تن در سال و احداث کارگاه تولید سرکه سیب و سایر فرآورده‏های باغی به ظرفیت 350 تن در سال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان دماوند با استفاده از این تسهیلات است.

وی همچنین درباره فعال‏سازی یک واحد تولید تخم‌مرغ اظهار کرد: این واحد مرغ‏داری تخم‏گذار به ظرفیت 50 هزار قطعه و تولید 900 تن تخم‌مرغ در سال از دیگر اقدامات انجام شده با استفاده از این اعتبارات در سال 1391 است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند همچنین از تجهیز و فعال‏سازی یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 10 هزار قطعه و تولید یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک روزه با استفاده از اعتبارات مذکور خبر داد.

انتهای پیام/2568/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول