اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی دماوند خبر داد

شناسایی 350 معلول قادر به انجام فعالیت‏های اجتماعی در دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از شناسایی 350 معلول قادر به انجام فعالیت‏های اجتماعی در دماوند خبر داد.

شناسایی 350 معلول قادر به انجام فعالیت‏های اجتماعی در دماوند

گوهر اسدحیدری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: همه ساله با استفاده از اعتبارات موجود، با سازمان فنی و حرفه‏ای قرارداد بسته و افراد جامعه زیرپوشش را برای آموزش مهارت‏های فنی و حرفه‏ای به این مرکز معرفی می‏کنیم.

وی ادامه داد: معلولان پس از گذراندن دوره‏های مهارت فنی و حرفه‏ای و دریافت مدرک، می‏توانند از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‏دهیم، استفاده کرده و در رشته‏ای که مهارت یافته‏اند، مشغول به کار شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اعلام اینکه سال گذشته تمام افراد جامعه هدف بهزیستی که مدرک فنی و حرفه‏ای داشتند، وام‏های اشتغال دریافت کرده‏اند، تصریح کرد: امسال هم منتظر تخصیص اعتبارات این بخش هستیم تا تسهیلات را به افرادی که دارای مدرک بوده و وام نگرفته‏اند، پرداخت کنیم.

اسدحیدری خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته تعدادی از معلولان و جامعه هدف بهزیستی، با داشتن مدارک فنی و حرفه‏ای، وام‏های مشاغل خانگی مثل صنایع‏دستی، پخت نان محلی، بسته‏بندی و پرورش قارچ و کارهای هنری دریافت کردند.

وی همچنین از  معرفی افراد جامعه هدف بهزیستی به مؤسسات و کارخانه‏هایی که اعلام نیاز کرده‏اند، خبر داد و بیان داشت: برخی از افراد نیز  از این طرق مشغول به کار می‏شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند به همکاری برخی شرکت‏ها و مؤسسات جامعه معلولان با بهزیستی اشاره و اظهار کرد: این شرکت‏ها که برخی از آنها با مدیریت افراد معلول اداره می‏شوند، طبق تفاهم‏نامه‏هایی بیشتر امور مربوط به معلولان اعم از سرکشی در منزل، رفع مشکلات مسکن و اشتغال را بر عهده دارند.

اسدحیدری ادامه داد: این مؤسسات با توجه به استعداد و توانایی و مهارت افراد معلول، آنها را به کارخانه‏ها و شرکت‏ها برای اشتغال معرفی می‏کنند.

انتهای پیام/2568/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول