اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

نبود رهبری دین‌مدار وضعیت امروز مصر را رقم زد/‌قدر آیت‌الله خامنه‌ای را بدانیم‌

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت کنونی مصر گفت: نبود رهبری لایق و دین‌مدار موجب شد انقلاب مصر به تسلط بیگانگان در بیاید.

نبود رهبری دین‌مدار وضعیت امروز مصر را رقم زد/‌قدر آیت‌الله خامنه‌ای را بدانیم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه عقل به عنوان قدرتی برای تمیز انسان با سایر موجودات محسوب می‌شود اظهار داشت: به دلیل اینکه هیچ موجودی قدرت درک و فهم انسان را در مسایل گوناگون ندارد انسان می‌تواند زندگی خود را به صورت هدفمند مدیریت کند.

وی با اشاره به سیر زندگی انسان در مقابل مشکلات بیان داشت: انسان در زندگی خود همیشه هدف را در نظر می‌گیرد و برای رسیدن به کمال مطلوب، نسبت به انتخاب بهترین راه اقدام کرده و سپس مشکلات خود را برطرف می‌کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به ضرب‌المثل رایج در مورد دنیا تصریح کرد: برخی انسان‌ها در طول تاریخ به دلیل این‌که غایتی برای این دنیا نمی‌دیدند این دنیا را دار مکافات و بلا می‌دانستند و خودکشی می‌کردند که این مسئله در میان غیر ایرانی‌ها و غیر مسلمانان بیش از پیش قابل مشاهده است.

وی با تبیین دلایل کسانی که خودکشی می‌کردند ابراز داشت: این افراد به دلیل اینکه آنان تصویر روشنی از دوران حیات و ممات و همچنین زندگی پس از مرگ نداشتند ترجیح دادند در این دنیا بیش از این خود را به سختی و رنج نیندازند.

*انبیاء الهی برای آگاهی انسان حهت رهایی از جاهلیت ظهور کردند

آیت‌الله مصباح‌یزدی به دوره ظهور انبیا اشاره و بیان کرد: پس از ظهور انبیا انسان‌ها با هویت اصلی خویش آشنا شدند و پیامبران تلاش کردند که خدای یگانه را به انسان‌ها معرفی کرده و به ایشان بفهمانند که خدایی مالک این جهان است و برای خلق انسان نیز هدفی والا تعیین کرده است.

وی مهم‌ترین و دشوارترین کار انبیا را اثبات زندگی پس از مرگ در جهانی دیگر ذکر و تصریح کرد: پیامبران تلاش می‌کردند انسان را آگاه کنند که جهانی در انتظار آنان است و پس از مرگ تازه متولد می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبران برای اثبات هدف از خلق انسان و زندگی پس از مرگ رنج فراوانی از سوی مردم و حاکمان کشیدند و مورد تمسخر و بی مهری قرار گرفتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: به ما آموخته شده باید در دنیا زحمت بکشیم و در دنیای فانی کار کنیم تا دنیای باقی را بسازیم.

وی افزود: انبیاءالهی برای زندگی بهتر دستوراتی را صادر کرده‌اند که با عمل به آن می‌توانیم راحت زندگی کنیم و آخرت خود را نیز به صورت مطلوب بسازیم.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌های زندگی انسان در محیط فردی و اجتماعی مبتنی بر دین نباشد دنیا را هرج و مرج فرا می‌گیرد.

*امام خمینی بزرگترین مصلح جهان است

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خویش به امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین مصلح عصر حاضر اشاره و ابراز کرد: ایشان یک جامعه دینی و حکومت دینی را برای زندگی پاک و مبتنی بر توحید در جهان به وجود آوردند.

وی امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای را نعمتی ذکر کرد که برای جهان بسیار کم نظیر هستند و دنیا باید قدر این بزرگواران را بداند.

عضو خبرگان رهبری به سرگذشت مصر اشاره و تصریح کرد:‌ وضعیت امروز مصر نشان می‌دهد که انقلاب آنان که با خون‌های بسیاری همراه بود به دلیل نداشتن رهبری لایق و دین‌مدار زیر تسلط بیگانگان قرار گرفته و خون جوانان این کشور به هدر رفت.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد:‌ باید همواره به خاطر داشته باشیم که حکومت‌هایی که خدا را فراموش کردند با دشمنان خدا و کافران هم‌دست شدند.

انتهای پیام/78005/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول