اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

هشدار یکی از رهبران «حماس» درباره اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه

یکی از رهبران جنبش حماس نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا در سوریه هشدار داد و تاکید کرد این اقدام بدون تردید سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید و همه بهای سنگین چنین اقدامی را پرداخت خواهند کرد.

هشدار یکی از رهبران «حماس» درباره اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه، «ایمن طه»، یکی از رهبران جنبش حماس در مطلبی در صفحه «فیس بوک» خود درباره تهدیدات آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه نوشت: هنگامی‌که هوی و هوس‌ها تشدید شوند و دایره منافع و مصالح گسترش یابد، صدای عقل دیگر به گوش نمی‌رسد و این وضعیت کشورها و طرف‌هایی است که علیه نظام سوریه کینه ورزیده و در انتظار لحظه نهایی هستند و بر این باورند که دخالت آمریکا در سوریه راه نجات و خلاصی است بدون اینکه توجه داشته باشند این دخالت چه مصایب و بلایایی برای همه به دنبال خواهد داشت و بدون شک بهای سنگینی را باید در ازای آن پرداخت کرد.

تاریخ و تمدن سوریه سقوط نمی‌کند

این رهبر جنبش حماس در ادامه افزوده است: ممکن است که نظام سوریه با این حمله سقوط کند، اما تاریخ سوریه تمدن و تاریخ عربیت هیچ‌گاه با آن سقوط نخواهد کرد، همانگونه که پیشتر عراق و لیبی سقوط کردند و استعمار و هرج و مرج و آشوب و ریختن خون‌ها جای آن را گرفت، بدون توقف این خونریزی‌ها متوقف شود.

سوریه در قلب‌ها جای دارد

وی ادامه می‌دهد: ساعت حقیقت و واقعیت فرا رسیده و ای کاش در این شرایط صدای عقل به دور از دایره منافع و مصالح غلبه پیدا می‌کرد و پیروز می‌شد. خداوند از سوریه حمایت و محافظت کند و سوریه همیشه در قلب‌ها جای دارد.

پس از آن طه به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و در این خصوص نوشت: اوباما تلاش نمی‌کند تا برای مدتی طولانی آنگونه که در عراق روی داد، وارد سوریه شود و در این راه اقدام خود را اینگونه توجیه می‌کند که ملاحظاتی وجود دارد که پیش از هر اقدام باید به آنها توجه داشت و از جمله این ملاحظات ادامه صادرات نفت و تامین امنیت اسرائیل است.

اوباما حمایت کشورهای عربی خلیج فارس برای حمله به سوریه را کسب کرده

طه درباره اظهارات اوباما نوشت که او خواهان جلب رضایت رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس است که از اقدام نظامی آمریکا در سوریه حمایت می‌کنند و به این وسیله به آنها پیغام داد که اقدام آمریکا موضعی خواهد بود، همانگونه که به معارضان نیز یادآور شد که آمریکا وارد جنگی طولانی مدت نخواهد شد.

نوبت رژیم های عربی نیز فرا می‌رسد

این رهبر حماس افزوده است: به نظر می‌رسد که رژیم‌های عربی به این امر توجه ندارند که نوبت به آنها نیز خواهد رسید، بدون اینکه در این راه از وقایع و رویدادهای تاریخ درس عبرت بگیرند که این همان آمریکایی است که پیشتر هنگامی‌که شرایط اقتضا کند، متحدین خود را که به این کشور خدمت کرده‌اند، قربانی منافع خویش می‌کند.

این رهبر جنبش حماس در پایان نوشته‌ خود خاطرنشان کرده است: آمریکا تنها در اندیشه منافع و مصالح خویش است، بله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این امر واقف می‌شوند، اما آن وقت زمانی است که کار از کار گذشته است.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول