اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس:

آذربایجان‌شرقی استانداری در حد و قواره‌های نامش‌ می‌خواهد

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی که در روزها و هفته‌های آینده تعیین خواهد شد باید فردی شناخته شده و در حد و قواره این استان باشد.

آذربایجان‌شرقی استانداری در حد و قواره‌های نامش‌ می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی ظهر امروز در جمع اهالی رسانه تبریز اظهار کرد: مجمع نمایندگان منطقه نیز در این روزها که بحث تعیین استانداران جدید رایج است بر این موضوع تاکید دارند.

رحمانی اضافه کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی باید فردی باشد که وقتی می‌خواهد با رئیس‌جمهوری تلفنی صحبت کند،‌ رئیس جمهور او را به نام بشناسد، ‌نه اینکه خود را استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی کند.

به گفته این نماینده،‌ آذربایجان‌شرقی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ‌سابقه تاریخی و ظرفیت‌های بالقوه،‌ استانداری قوی را می‌طلبد تا بتواند با برنامه حرکت کرده و موفقیت‌های بیشتری را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

این سخنان یکی از نمایندگان تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در حالی بیان شده است که به نظر می‌رسد تبادل نظر برای شناخت،‌ معرفی و تعیین استانداران و از جمله استاندار آذربایجان‌شرقی به مرحله حساس خود نزدیک شده و در چند هفته آینده معلوم خواهد شد که بالاخره چه کسی از میان گزینه‌های مطرح سکان کشتی استانداری آذربایجان‌شرقی در سال‌های آتی را به عهده خواهد گرفت.

آنچه مسلم است همانطور که در سخنان نماینده مردم تبریز نیز آمده است،‌ استاندار آذربایجان‌شرقی باید در حد و قواره استانی یا آوازه آذربایجان‌شرقی باشد تا بتواند انتظارات مردم این استان را که همانا توسعه و پیشرفت منطقه در ابعاد مختلف است، ‌برآورده سازد.

استان آذربایجان‌شرقی متاسفانه در حداقل یک دهه گذشته بعضی عقب ماندگی‌ها داشته که پایین بودن درآمد سرانه مردم منطقه یکی از آنهاست و باید تلاش‌ها برای جبران آن با توجه به سابقه موفق استان در زمینه‌های تجاری،‌ صنعتی و کشاورزی مضاعف شود.

رحمانی همچنین گریزی هم به عملکرد دولت‌های گذشته زده و گفته است؛ ‌در سال‌های گذشته میانگین سرمایه‌گذاری‌های دولتی در بخش صنعت آذربایجان‌شرقی کمتر از میانگین کشوری بوده و از این بابت همواره نگرانی‌هایی وجود داشته است.

وی در عین حال به اقدام اخیر در ایجاد شهرک صنعتی بعثت در تبریز اشاره و یادآور شد:‌ اگر می‌خواهیم در تبریز بیکار نباشد باید کاری شود که شهرک بعثت راه بیفتد و به عنوان قطب اقتصاد ایران درآید.

رئیس کمیسیون صنعت و تجارت مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود این را هم گفته که هم اکنون در کشور حدود 56 هزار پروژه صنعتی نیمه تمام وجود دارد که نتیجه بی‌برنامه بودن است.

رحمانی این را هم اضافه کرده که وقتی بی‌برنامه حرکت می‌شود،‌ بعضی صنایع تاثیرگذار بدون توسعه باقی می‌مانند، ‌و در ازای آن تولید برخی اقلام مثل رب ‌و فرش ماشینی‌ آنقدر زیاد می‌شود که بدون فروش روی دست باقی می‌ماند.

این نماینده حوزه انتخابیه تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص عملکرد دولت‌های گذشته به چند مصوبه سفرهای استانی دولت در خصوص ایجاد اتوبان‌های مختلف در منطقه از جمله اتوبان‌های تبریز- جلفا، ‌تبریز- بازرگان، ‌تبریز- باکو ‌و تبریز ـ ایروان هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایجاد اتوبان‌های جدید عملیاتی نشده‌اند.

رحمانی در مورد موضوع بحث برانگیز انتقال آب ارس به دشت تبریز هم گفته که این طرح از سال‌ها پیش مطرح بوده،‌ بطوریکه آگهی آن در سال 86 در یکی از روزنامه‌های سراسری به چاپ رسیده ولی متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

تاکید رحمانی در این خصوص این بود که دولت جدید باید سعی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام داشته باشد.

به هر حال، اکنون که موضوع انتخاب استانداران و از جمله استاندار آذربایجان‌شرقی در دستور کار دولت قرار گرفته باید برای برآورده ساختن انتظارات مردمی به این امور توجه جدی شود تا حداقل در آینده بتوان پاسخگوی خوبی برای مردم منطقه بود.

.....................................

نگارنده: محمدحسن علم‌لو

......................................

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول