اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

کشاورزان سیستان و بلوچستان از تسهیلات 24 درصد استقبال نمی‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان سیستان و بلوچستان از تسهیلات با بهره 24 درصد استقبال نکرده و بازپرداخت وام با بهره چهار درصد را ‌می‌توانند واریز کنند.

کشاورزان سیستان و بلوچستان از تسهیلات 24 درصد استقبال نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا نجفی ظهر امروز در کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان در فصل زمستان می‌توانیم محصولاتی را در استان تولید کنیم که در سایر نقاط کشور امکان تولید آن نیست.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دی ماه سال گذشته که کشور در تولید پیاز دچار مشکل شد و قیمت آن در شهرهای مرکزی تا 4 هزارتومان بالا رفت، توانستیم با عرضه پیاز پیشین از توابع شهرستان سرباز قیمت این محصول را در کشور متعادل کنیم.

وی ادامه داد: ‌تولید محصولات گرمسیری در سیستان و بلوچستان منحصر به فرد است، در خرما رتبه دوم تولید کشور را داریم.

نجفی اذعان داشت: از 27 نژاد دامی کشور هفت مورد متعلق به سیستان و بلوچستان است، هر کدام از اینها مانند نژاد گاو سیستانی منحصربه‌فرد است.

وی گفت: ما فرصت واردات دام از مرزها را داریم، 11 کشتارگاه صنعتی و 36 واحد بسته‌بندی در سیستان و بلوچستان فعال است که در این زمینه فرصت مناسبی برای تولید ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنها استانی که ظرفیت تولید پرورش میگو در دو دوره در طول سال را دارد سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: در حال حاضر با اجرای 2 هزار و 700 طرح آبیاری تحت فشار، سطح اراضی که با این سیستم آبیاری می شوند به 18 هزار هکتار رسیده است.

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 15 سال سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه بوده است، ضمن اینکه محدودیت منابع آبی داریم، تمامی سدهایی که در استان داریم هیچ کدام شبکه توزیع پایین دست ندارد.

وی گفت: تالاب بین‌المللی هامون سال‌هاست ‌که خشک است، بحث روان آب‌ها و حق‌آبه هیرمند برای بخش کشاورزی ما حیاتی است.

این مسئول ادامه داد: سالانه 200 هزار تن خرما در استان تولید می‌شود، محصولات باغی از 76 هزار هکتار محصولات باغی 49 هزار هکتار مربوط به خرماست.

وی اذعان داشت: 5 هزار هکتار زیر کشت موز است طرح‌هایی که بر اثر خشکسالی دچار مشکل شده‌اند، تسهیلات گرفته‌اند باید مشکلاتشان حل شود.

وی به تعیین و تشخیص مطالبات بانک‌ها اشاره کرد و گفت: مردم مطالبات بانک‌های عامل به بهره‌برداران کشاورزی و دامداران را نتوانسته‌اند باز پرداخت کنند، زیرا به لحاظ مسائل فرهنگی منطقه وام 24 درصد را نمی‌پذیرند، وام چهار درصد بهتر است.

انتهای پیام/75008/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول