اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در کنفرانس خبری مشترک با الجربا

اولاند: باید تمام تلاش را برای حل سیاسی بحران سوریه به کار گرفت

رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت: باید تمام تلاش را برای حل سیاسی بحران سوریه به کار گرفت.

اولاند: باید تمام تلاش را برای حل سیاسی بحران سوریه به کار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با «احمد الجربا» رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت که  باید تمام تلاش را برای حل سیاسی بحران سوریه به کار گرفت.

 

اولاند در گفت‌وگو با جربا تأکید کرد که راه‌حل سیاسی باید تمرکز اصلی بر راه‌حل سیاسی در سوریه باشد اما این امر تنها در زمانی امکان پذیر است که جامعه بین‌الملل بتواند کشتار را در این کشور متوقف کند و حمایت بهتری از مخالفان «بشار اسد» رئیس‌جمهور فرانسه داشته باشد.

 

وی بعد از دیدار با «احمد جربا» رئیس ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد: همه چیز باید برای یک راه‌حل سیاسی (در سوریه) انجام گیرد اما این امر تنها زمانی رخ می‌دهد که ائتلاف مخالفان بتواند بعنوان یک جایگزین با نیروی لازم ظاهر شود.

 

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: ما تنها زمانی می‌توانیم این مسئله را مدیریت کنیم که جامعه بین‌الملل بتواند خشونت‌های کنونی سوریه از جمله حمله شیمیایی که در هفته گذشته صورت گرفت را به طور موقت متوقف کند

 

جربا هم در این کنفرانس خبری گفت: نیازمند واکنش بین‌المللی قوی به رژیم سوریه هستیم.

پیش از این کنفرانس خبری «احمد العاصی الجربا» رئیس‌ ائتلاف مخالفان سوریه در کاخ الیزه با «فرانسوا اولاند» دیدار کرد.

دیدار جربا با اولاند در کاخ الیزه چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس آمادگی دارد آنهایی که تصمیم استفاده از گاز شیمیایی علیه بی‌گناهان را اتخاذ کردند، تنبیه کند و انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفت.

در خبرهای دیگر هم آمده است که فرانسه همچون انگلیس و آمریکا، ناوچه «شوالیه پائول» را که قابلیت شلیک موشک دارد را به بخش شرقی مدیترانه ارسال کرده تا برای حمله احتمالی به سوریه آماده شوند.

از طرف دیگر نیز «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بازرسان سازمان ملل شنبه هفته آینده بعد از اتمام کار بازرسی‌های خود دمشق را ترک می‌کنند و برخی منابع غربی از حمله آمریکا به سوریه در روز یکشنبه خبر دادند.

«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که واضح و روشن است که یک ماده شیمیایی در حمله 21 آگوست، چهارشنبه هفته گذشته، در حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته است و به کشته شدن صدها نفر ختم شده است ولی نمی توان به طور قطع نظام سوریه را متهم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول