اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس:

مترو برای آینده قم ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضروری بودن مترو برای آینده قم و توسعه این شهر گفت: کار این طرح باید با جدیت ادامه یابد.

مترو برای آینده قم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی امروز در مراسم آغاز به کار دستگاه عظیم حفاری مترو قم با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو نفر به حقیقت اسوه مدیریت، تربیت و اخلاق اسلامی بودند و کار آنها زمانی ارزش می‌یابد که شرایط آن روز کشور را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: حرکت جهادی در مدیریت را هم می‌توان به این دو شهید بزرگ نسبت داد و مفتخریم که دولت جمهوری اسلامی خود را به این دو شهید مزین کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید راه صحیح شهیدان رجایی و باهنر در مدیریت را بشناسیم عنوان داشت: در این شرایط که فشارهای بین‌المللی در قالب تحریم‌های خارجی هم افزایش یافته الگو قرار دادن چنین مدیرانی راهکار اساسی است.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم رویکرد خود را در بحث متروی قم بر سازندگی شهر کریمه اهل بیت(ع) قرار داده و اگر این روحیه جهادی که رهبر معظم انقلاب هم بر روی آن تاکید دارند ادامه یابد به سرانجام خوبی خواهیم رسید.

لاریجانی با تاکید بر ضروری بودن مترو برای آینده قم و توسعه این شهر بیان داشت: کار این طرح باید با جدیت ادامه یابد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر قم هم باید تلاش کنند تا منابع این پروژه را در بودجه سالیانه شهر بگنجانند و مجلس هم برای دریافت کمک‌های دولتی پیگیری لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید بر استفاده از همه روش‌های مفید برای جذب منابع به منظور احداث مترو قم گفت: استفاده از منابع مردمی هم باید در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه قم شهری بین‌المللی و مرکز تفکر شیعی است تصریح کرد: این مرکزیت باید از نظر آبادانی هم مورد توجه قرار گیرد؛ شهرک‌هایی که در اطراف قم ساخته شده از نظر امکانات ناتوان هستند و باید علاوه بر حل مشکل حمل و نقل آنها به دیگر مسائل هم توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور در سطح ملی هم نیازمند حرکتی گسترده برای آبادانی است و در این شرایط که بیکاری و تورم وجود دارد اقتضای امر آن است که دولت به دور از حاشیه‌ها اولویت خود را راه‌اندازی موتور محرکه تولید و آبادانی قرار دهد زیرا در این شرایط که تحریم‌ها فشارهایی را به کشور وارد می‌آورند چاره‌ای جز رونق دادن به تولید داخلی نداریم.

وی با بیان اینکه بداخلاق‌های بین‌المللی فشارهایی را در قالب تحریم‌ها به جمهوری اسلامی وارد می‌آورند گفت: رونق تولید تنها راهکار برای مقابله با آنهاست و در این زمینه قم باید الگوی توسعه اقتصادی و آبادانی باشد.

لاریجانی با تاکید بر حل مشکل اشتغال در قم تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده است که مسلمانان باید به کارهای بزرگ بپردازند و مدیریت شهری قم در دوره کنونی هم این مزیت را دارد که به کارهای بزرگ همت گمارده است.

انتهای پیام/78004/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول