اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از وزرای کابینه لبنان:

هر حمله نظامی میزان قدرت سوریه را تغییر نمی‌دهد/ پیروزی بشار اسد به نفع لبنان است

علی قانصو یکی از وزرای کابینه لبنان تاکید کرد هر گونه حمله نظامی ائتلاف غرب علیه سوریه از میزان قدرت این کشور کم نمی‌کند و در نهایت پیروزی بشار اسد مقابل جنگجویان به نفع لبنان تمام می‌شود.

هر حمله نظامی میزان قدرت سوریه را تغییر نمی‌دهد/ پیروزی بشار اسد به نفع لبنان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، علی قانصو وزیر مشاور در دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که کشورهای غربی از طریق حمله نظامی به سوریه قصد دارند که به گونه ای از نظام بشار اسد امتیازگیری کنند و منافعی را برای مخالفان کسب کنند.

وی افزود: تهدیدها علیه سوریه ممکن است که جدی باشد و ائتلاف غربی برخی اهداف را در سوریه هدف بگیرد.

قانصو در گفت‌وگو با النشره تاکید کرد که آمریکا با حمله نظامی به سوریه نمی‌تواند اهداف خود را محقق کند و اختلالی در میزان قدرت سوریه ایجاد نمی شود.

وی افزود: آمریکا در صورت حمله به سوریه ثابت می کند که به قوانین و منشورهای بین المللی احترام نگذاشته است همان گونه که این کار را در قبال دیگر مناطق جهان مرتکب شده است.

وزیر لبنانی واکنش کشورهای عربی به حمله احتمالی آمریکا را وابسته به ماهیت حمله دانست و گفت هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که پیامدهای این حمله بر منطقه تا چه اندازه خواهد بود.

قانصو گفت:آمریکا و متحدان غربی آن هیچ آماده باش نظامی ندارند آنها کاملا درک کرده اند که همه راه هایی که برای جنگ در سوریه به کار گرفته شد به نتیجه نرسید و بالعکس دولت سوریه توانست با پایداری و مقاومت وحدت خود و ارتش خود را حفظ کند.

وزیر لبنانی تاکید کرد: آمریکا می خواهد قبل از اینکه عازم کنفرانس نو 2 شود آخرین تیر خود را در تاریکی بزند اما این تیر نیز به هدف نخواهد خورد و ائتلاف غربی در نهایت متوجه خواهد که تنها گزینه پیش روی آن رفتن به کنفرانس نو 2 است.

قانصو تاکید کرد: با توجه به پیروزی های ارتش سوریه همگان به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و هر گونه راه حل سیاسی تنها با باقی ماندن بشار اسد در قدرت دوام خواهد داشت به خصوص که نظام وی طی دو سال و نیم گذشته از آغاز بحران به خوبی در برابر توطئه دشمنان سوریه مقاومت کرده است.

وزیر لبنانی گفت: به شکست منجر شدن جنگ در سوریه به نفع لبنان است زیرا اگر این گروه های جنگجو بر سوریه حکومت کنند لبنان در معرض خطر شدیدی است همان گونه که عراق نیز در معرض خطر شدیدی خواهد بود و همه منطقه در معرض سقوط خواهد بود.

قانصو در پایان تاکید کرد: ما کاملا خوش بین هستیم که سوریه به رهبری بشار اسد از این بحران به سلامت خارج خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول