اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی آقای متفاوت پایان کار خود را متفاوت تمام کرد

از اتوبوس‎گردی یک روزه خبرنگاران تا بازار داغ برگزاری نشست‌های خبری مسئولان

خبرنگاران اصفهانی در یک سفر یک روزه به دهکده فرهنگی تفریحی چادگان رفتند تا آخرین نشست خبری با استاندار اصفهان متفاوت باشد که این سفر با حاشیه‎های همراه بود.

از اتوبوس‎گردی یک روزه خبرنگاران تا بازار داغ برگزاری نشست‌های خبری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خبرنگاران اصفهانی به دعوت استانداری اصفهان در یک اردوی یک روز‎ه‎ شرکت کردند که این اردو با حاشیه‎هایی همراه بود.

* استانداری اصفهان طبق یک رسم چند ساله، همزمان با روز خبرنگار که بر حسب اتفاق با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده‎ است، یک برنامه افطاری ترتیب می‎داد و از این طریق خبرنگاران را دور هم جمع می‎کرد.

* مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان که چند ماهی بیشتر نیست به این سمت منصوب شده است، امسال ابتکار به خرج داد و طبق گفته‎های خودش با مشورت اهالی مطبوعات این برنامه را به پس از ماه رمضان و در یک فضای تفریحی انداخت.

* وعده روابط عمومی استانداری محقق شد و روز یک برنامه پرنشاط تفریحی همراه با نشست استاندار فرا رسید، صبح ساعت 6.30 دقیقه خبرنگاران از استانداری اصفهان راهی دهکده فرهنگی تفریحی چادگان شدند، دو اتوبوس جداگانه آقایان و بانوان از خبرنگاران به سمت چادگان رهسپار شدند که پس از خوردن صبحانه‌ای که از ساعت 10 گذشته بود، نشست خبری استاندار آغاز شد، اصحاب رسانه با خود فکر می‎کردند که این نشست فقط صحبت‎های استاندار است و پس از یک جلسه یک ساعته می‎توانند از فرصت این فضای تفریحی استفاده و فارغ از کار باشند، غافل از اینکه استاندار از این فرصت استفاده و با معاون سیاسی و معاون عمرانی خود وارد جلسه شد که البته معاون برنامه‌ریزی و امور انسانی استاندار از غایبانی بود که نبودش سبب زمزمه‌هایی بین خبرنگاران شد، چراکه شنیده‌ها حاکی از این است که این معاون گویا چند وقتی است در استانداری فعالیتی ندارد.

* از آنجایی که خبرنگاران، میهمان شهر چادگان بودند، فرماندار چادگان هم به دعوت استاندار در جلسه حضور و جزو یکی از افرادی بود که حرف‎هایی برای گفتن با خبرنگاران داشت که به دلیل طولانی بودن این جلسه مجالی برای صحبت پیدا نکرد.

* محسن مصلحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم به دستور استاندار اصفهان برای ارائه گزارشی در این نشست خبری حاضر شد تا بی‎مهری خود را نسبت به اصحاب رسانه جبران و در پایان کار استاندار اصفهان گزارشی از عملکردش ارائه کند که البته برای اینکه جلسه طولانی نشود سه نفر از خبرنگاران خانم و سه نفر از خبرنگاران آقا به نمایندگی از سایر خبرنگاران سئوالات خود را از استاندار مطرح کردند.

*حرف‎های نگفته استاندار همچنان سربسته ماند

* خلاصه پس از طرح سئوالات خبرنگاران، استاندار اصفهان آغاز به پاسخ دادن سئوالات کرد، از حرف‎ها و پاسخ‎های استاندار در مورد دغدغه‎های شهری که بگذریم، یکی از خبرنگاران از استاندار سئوال کرد که قرار بود در پایان کار خود، حرف‎های نگفته خود را به خصوص در مورد قضیه آب اصفهان و نیز مترو که چه کسانی مانع کار شدند را بیان کنید که ذاکر اصفهانی پس از لبخندی گفت که فعلاً سکوت می‎کند، اما شاید یک زمانی کتابی در این مورد بنویسد.

* استاندار اصفهان که روز گذشته مهربان‎تر از قبل شده بود و به نظر می‎رسید احساس نزدیک‌تری با خبرنگاران پیدا کرده است، خطاب به خبرنگاران گفت: ای کاش چنین مراسم‎های صمیمانه‎ای را خیلی قبل‎تر از اینها برای شما برگزار می‎کردیم که البته افسوس استاندار فایده‎ای برای خبرنگاران نداشت.

*وقتی مهربانی استاندار به اوج خود رسید

* ذاکر اصفهانی در این نشست وقتی با واکنش خبرنگاران روبرو شد که چرا خبرنگاران امکان استفاده از ویلاهای چادگان را همراه خانواده ندارند، گفت که دو تا از ویلاهای چادگان را در اختیار خبرنگاران قرار می‎دهیم و خبرنگاران با روابط عمومی استانداری هماهنگ کنند و هر موقع که خواستند به چادگان بروند تا بعدها ویلاهایی به این منظور ساخته شود.

* در این جلسه که معاون امور عمرانی استاندار اصفهان، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان به سخنرانی پرداختند، خبرنگاران با حضور یک به یک مسئولان به این جلسه غافلگیر شدند، به نحوی که علیرضا نصر، مدیرکل جهاد کشاورزی، هاشم امینی، مدیرکل آب و فاضلاب اصفهان نیز در این جلسه حضور یافتند و گویی روز گذشته شهر اصفهان خالی از مسئولان بود.

* درد و دل‎های محسن مصلحی در خصوص میراث فرهنگی و گلایه خبرنگاران از وی بالا گرفته بود که استاندار اصفهان گفت: به دلیل خارج بودن حوصله حضار، چهارشنبه هفته آینده جلسه‌‌ای با نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با خبرنگاران برگزار شود.

* همچنین استاندار به مدیرکل جهاد کشاورزی گفت: یک نشست خبری دوشنبه آینده با خبرنگاران برگزار کنید و خبرنگاران از میوه‎ها و غذاهای ارگانیک جهاد کشاورزی استفاده کنند.

* استاندار از کیسه خلیفه بخشید و خبرنگاران را به صرف ناهار توسط جهاد کشاورزی دعوت کرد که به این بهانه خبرنگاران به ارائه عملکرد جهاد کشاورزی بپردازند.

* پس از نشست چهار ساعته که تا ساعت 14.30 دقیقه به طول انجامید خبرنگاران پس از خواندن نماز به صرف ناهار رفتند که دراین سالن مسئولان هلال احمر استان اصفهان هم مشغول صرف ناهار بودند که گویا این مسئولان برای افتتاح پروژه به چادگان سفر کرده بودند.

* هرچند یک سری از خبرنگاران محترم کمی تا قسمتی در جلسه نشست خبری استاندار و معاونان حضور داشتند و یا فقط در حد حضور بودند و به تفریح پرداختند، اما در کل خبرنگاران خسته از سفر دوست داشتند که بقیه روز را به تفریح بپردازند و از ویلاها استفاده کنند که این امر فقط برای مدت کوتاه نیم ساعته محقق شد.

* پس از استراحت کوتاه، مسئولان استانداری از فرصت استفاده و با تعدادی از خبرنگاران راهی افتتاح چند پروژه در چادگان شدند.

* همچنین در این سفر به خبرنگاران یک حواله 50 تومانی و یک ظرف میناکاری شده هدیه داده شد که از سوی مسئولان چادگان به خبرنگاران اهدا شد، اما بهتر بود پس از چهار سال فعالیت استانداری اصفهان تجلیل و هدیه‌ای در شأن خبرنگاران در پایان کار فعالیت چهار ساله استاندار هدیه دهد.

*استاندار هیچ تقدیری از خبرنگاران فعال نکرد

* استاندار اصفهان پس از چهار سال فعالیت خبرنگاران، در حالی آخرین نشست خبری خود را با خبرنگاران اصفهانی برگزار کرد که هیچ تقدیری از خبرنگاران نکرد، در حالی که جا داشت، استاندار اصفهان پس از چهار سال فعالیت کاری از خبرنگاران رسانه‎های مختلف و خبرنگارانی که انصافاً در جلسات مختلف استانداری و نیز نشست‎های خبری استاندار و معاونان حضور مداوم داشتند و در طی این مدت به درج خبرها و گزارش‌های تأثیرگذار از استان اصفهان پرداختند، تجلیل کند.

* سپس خبرنگاران که تمام روز را به اتوبوس‌گردی و سوار و پیاده شدن‎های متمادی طی کردند از یک مرکز پرورش گل و گیاه، مرکز پرورش اسب و یک پروژه را بازدید و سپس به اصفهان بازگشتند.

به گزارش فارس، هرچند این سفر یک روزه تنوع خوبی برای خبرنگاران بود و به گفته بسیاری از خبرنگاران خوش گذشت، اما این سفر به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان به بهانه تفریح و تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز 17 مرداد برگزار شد که تمام مدت به نشست سنگین خبری و درد و دل مسئولان و بازدید از پروژه‌ها انجامید.

به نظر می‎رسد، این سفر به اسم خبرنگاران و به کام مسئولان تمام شد، چراکه اگر قرار بود، خبرنگاران در مأموریت کاری و نشست خبری و گوش کردن حرف مسئولان  باشند، برگزاری چنین نشستی خارج از اصفهان لزومی نداشت، چراکه خبرنگاران پس از یک سفر کاری یک روزه تا ساعت 10 شب به منازل خود رسیدند، بدون اینکه تفریح چندانی کرده باشند.

 

---------------------------------------

 

حاشیه‌نگاری از نفیسه راهداری

 

------------------------------------

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول