اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبکا: تعویق حمله نظامی به سوریه بخاطر دست‌یابی به توافق پشت پرده بین واشنگتن و مسکو است

به نوشته پایگاه صهیونیستی دبکا، رئیس‌جمهور آمریکا از آن رو اقدام نظامی علیه سوریه را به تاخیر انداخته است که به ‌دنبال توافقی پشت پرده با روس‌هاست.

دبکا: تعویق حمله نظامی به سوریه بخاطر دست‌یابی به توافق پشت پرده بین واشنگتن و مسکو است

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از آن رو اقدام نظامی علیه سوریه را به تاخیر انداخته است که به‌دنبال توافقی با روس‌ها است.

بنابراین گزارش، از چهارشنبه شب، کاخ سفید شروع به مانورهایی کرده است که هدف آنها خرید زمان و تعویق حمله نظامی است. در حالی که به نظر می‌رسد اوباما همچنان بر تصمیم به حمله نظامی به سوریه مصر است، منابع خبری دبکا در واشنگتن و مسکو تاکید می‌کنند که اوباما می‌خواهد برای جان کری، وزیر امور خارجه‌اش زمان بخرد تا وی بتواند با لاوروف، وزیر خارجه روسیه به توافقی دست یابد.

توافق مدنظر کری به روایت دبکا چنین است: آمریکا سطح حمله نظامی خود را کاهش می‌دهد و آن را به ضربه‌ای بی‌رمق تقلیل می‌دهد و در عوض، روسای جمهوری آمریکا و روسیه نیز مذاکرات ژنو2 را برای پیدا کردن راه‌حل سیاسی در خصوص بحران سوریه اعلام می‌کنند. اینکه کری به‌دنبال چه راه‌حل سیاسی در ژنو 2 است مورد اشاره این گزارش قرار نگرفته است.

تاکنون دو طرف نتوانسته‌اند این توافق را به دست آورند اما برنامه زمانی حمله به سوریه می‌تواند تغییر کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول