اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با روزنامه «لوپاریزین» صورت گرفت

درخواست کمک رئیس ائتلاف مخالفان از غرب برای حمله به سوریه

رئیس‌ ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی ضمن تقاضای کمک غرب به مخالفان سوری اعلام کرد غرب باید علیه دولت سوریه حمله نظامی کند.

درخواست کمک رئیس ائتلاف مخالفان از غرب برای حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد العاصی الجربا» رئیس‌ ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوپارزین» تأکید کرد که غرب باید سوریه را از وجود «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خلاص کند و او را در دیوان جرایم بین‌الملل محاکمه کنند.

وی به این روزنامه فرانسوی گفت که قرار است در گفت‌وگوهای امروز صبح، پنجشنبه، به «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه بگوید: بشار شیمیایی مردم ما را در 21 آگوست قتل عام کرد. او نباید از مجازاتی که لیاقتش را دارد فرار کند.

«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که واضح و روشن است که یک ماده شیمیایی در حمله 21 آگوست، چهارشنبه هفته گذشته، در حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته است و به کشته شدن صدها نفر ختم شده است ولی نمی توان به طور قطع نظام سوریه را متهم کرد.

در حالیکه هنوز هیچ گونه سندی مبنی بر استفاده نیروهای «بشار اسد» از این سلاح‌های شیمیایی توسط کارشناسان سازمان ملل ارائه نشده است، جربا طی سخنانی توهین آمیز علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: اسد باید مورد حمله قرار گیرد و رژیم او باید ناپدید شود.

وی ادامه داد: این مرد و خانواده او باید توسط دیوان جرایم بین‌الملل در لاهه محاکمه شوند. مخالفان سوریه از کشورهای غرب انتظار دارند حملات تنبیهی علیه دولت سوریه انجام دهند.

جربا همچنین خواستار کمک غرب به مخالفان سوریه شد و گفت: اسد از حمایت روسیه، حزب‌الله و ایران برخوردار است اما ما با کمبود مواجه هستیم. همپیمانان ما چیزهایی که خواسته بودیم را به ما ندادند.

وی همچنین ضمن هشدار درباره نفوذ القاعده در منطقه گفت: ما نمی‌خواهیم با رها شدن از دست اسد گرفتار القاعده شویم. این افراطی‌ها توسط رژیم اداره می‌شوند تا جهان را به وحشت اندازند.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه ادامه داد: یک تصمیم شجاعانه باید اتخاذ شود. ما دوستان خود را نیاز داریم. حرف زدن کافی نیست.

بر اساس این گزارش، دیدار جربا با اولاند در کاخ الیزه چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس آمادگی دارد آنهایی که تصمیم استفاده از گاز شیمیایی علیه بی‌گناهان را اتخاذ کردند، تنبیه کند و انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفت.

تا هفته گذشته، فرانسه، انگلیس و آمریکا مداخله نظامی بدون کارت سبز شورای امنیت سازمان ملل در سوریه را رد کرده بودند اما هم‌کنون بدون هر گونه سند و مدرکی دولت سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حمله چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی دمشق متهم کرده‌اند و در تلاش برای حمله به دولت «بشار اسد» هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول