اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت معصومه (س) عالمه زمان خویش بود

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت معصومه (س) به دلیل آگاهی بر علوم حدیثی و فقهی به عنوان عالمه زمان خویش محسوب می‌شد.

حضرت معصومه (س) عالمه زمان خویش بود

محمد حسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است که عالمه اهل بیت (س) لقب گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شباهت‌هایی میان شخصیت حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) وجود دارد تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) هنگامی که پاسخ علمی حضرت معصومه (س) را نسبت به پرسش‌های فقهی و دینی شیعیان مشاهده می‌کنند می‌فرمایند «فداها ابوها» که همین لفظ را پیامبر نیز برای حضرت زهرا (س) به کار بردند.

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی ادامه داد:‌ این موضوع بر علم حضرت معصومه (س) مهر تایید می‌زند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) محدثه زمان خویش بودند گفت: این بانوی بزرگوار در سنین نوجوانی به علم حدیث اشراف داشتند و تهذیب روح و نفس ایشان را از سایرین جدا می‌کرد.

ذاکری با بیان اینکه تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‌توان انکار کرد بیان داشت: این ویژگی در وجود حضرت فاطمه معصومه (س) نیز بروز یافت و از هر دو طرف فضایلی را به ارث برد و می‌توان راز برتری آن حضرت بر دیگر فرزندان موسی بن جعفر (ع) را در همین نکته یافت.

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی خاطرنشان کرد : بنابر شخصیت والای آن حضرت القابی مانند طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، بره (نیکوکار)، رشیده (رشد یافته)، تقیه (پرهیزکار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده طاهره (بانوی پاکیزه)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود از خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم) نام گرفته است که محدثه و عابده و مقدامه (بانوی پیشتاز) از دیگر صفات ایشان است.

انتهای پیام/78005/ج20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول