اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی:

کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند منتشر می‌شود

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از انتشار کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند همزمان با همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند خبر داد.

کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند اظهار کرد: این همایش با توجه به ارتباط عمیق ایران و هند با همکاری مجمع ذخایر اسلامی و موسسه تاریخ علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های تاریخ، پزشکی، هنر، موسیقی، معماری، عرفان و فلسفه و نسخه‌های خطی از جمله میراث مشترک ایران و هند است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از انتشار کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند خبر داد و افزود: این کتاب از سوی اسدالله عبدلی آشتیانی تألیف شده و همزمان با نخستین همایش بین‌المللی ایران و هند منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند شامل اسناد فرهنگی و تجاری بین سال‌های 1289 تا 1329 خورشیدی است.

اشکوری عنوان داشت: تصویر این اسناد و توضیحاتی درباره هر سند و مقدمه‌ای نسبتا مفصل درباره روابط دیرینه فرهنگی و تجاری ایران و هند از محتویات دیگر این کتاب است.

وی یادآور شد: کتاب 113 سند از روابط فرهنگی و تجاری ایران و هند یکی از کتاب‌های مجموعه سوغات هند و پاک است که مجمع ذخایر اسلامی تلاش می‌کند این مجموعه را برای همایش منتشر کند.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی عنوان داشت: این کتاب برای کسانی که در زمینه روابط خارجی و سیاسی هند فعالیت دارند حائز اهمیت است.

وی شش مقاله هندی، چهار مقاله هندی، سفرنامه سند را از کتاب‌های دیگری ذکر کرد که در مجموعه سوغات هند و پاک قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول