اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از 2 طرح کشاورزی در شهرستان بناب

همزمان با گرامیداشت هفته دولت دو طرح کشاورزی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 2 طرح کشاورزی در شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، همزمان با گرامیداشت هفته دولت دو طرح کشاورزی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید. یکی از این طرح‌ها «کانال آبرسانی میانالار» به طول یک هزار و 320 متر بود که با اعتباری بیش از یک میلیارد و 898 میلیون ریال اجرا شده و با اجرای این طرح 500 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش این کانال قرار می‌گیرد و با بهره‌برداری از این کانال 900 خانوار از آن بهره‌مند شدند.

طرح دیگر پروژه آبیاری تحت فشار شرکت وحدت آذربایجان بناب بود که طی مراسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در 259 هکتار از اراضی کشاورزی بناب آبیاری تحت فشار اجرا شده است

مدیر جهاد کشاورزی بناب در این مراسم گفت: پروژه آبیاری تحت فشار شرکت وحدت آذربایجان بناب در دو فاز در اراضی روستای خوشه‌مهر طراحی و اجرا شده است که فاز نخست آن 24.5 هکتار به صورت بارانی و 5.5 هکتار نیز به روش آبیاری قطره‌ای است.

جعفر صادقی افزود: فاز دوم این طرح با مساحت 55 هکتار که 49 هکتار به روش بارانی و 6 هکتار نیز به روش قطره‌ای اجرا شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها آبیاری مزارع گندم، جو، یونجه، ذرت علوفه‌ای، باغات انگور روسیمی، هلو، سیب و زردآلو در سطح 85 هکتار با روش‌های بارانی و قطره‌ای صورت می‌گیرد.

صادقی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه 4 میلیارد و 550 میلیون ریال هزینه شده که مبلغ 2 میلیارد و 970 میلیون ریال آن به صورت کمک بلاعوض از محل اعتبارات دولتی تأمین شده و با اجرای این طرح برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بناب تصریح کرد: تاکنون در این شهرستان 259 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده و 206 هکتار نیز در مرحله تصویب و اجرا است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات جهت اجرای طرح آبیاری تحت فشار نداریم، گفت: دولت آماده همکاری با کشاورزان عزیز است.

در آیین بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی بناب فرماندار، بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولین محلی، کشاورزان و اهالی روستا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول