اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از 5 پروژه عمرانی شهرستان تبریز

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، سه پروژه ورزشی، یک طرح آبرسانی شهری و طرح گازرسانی به سه روستا با مجموع اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی چهارشنبه‌شب در شهرستان تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از 5 پروژه عمرانی شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مخزن آب 10 هزار متر مکعبی جنوب شرقی تبریز یکی از این پروژه‌ها بود که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال به منظور ذخیره و تأمین آب ساکنان قسمت‌هایی از شهرک مرزداران، اراضی پشت نمایشگاه بین‌المللی و توسعه خطوط انتقال از ایستگاه پمپاژ ائل‌گلی احداث شده است.

با بهره‌برداری از این مخزن امکان ذخیره و توزیع آب شرب مناطق شهید یاغچیان، باغچه‌بان، فردوس، گلستان، میرداماد، سهند و شهرک دادگستری نیز با فشار و دبی مناسب فراهم و همچنین مشکلاتی از قبیل قطع جریان آب در موقع قطع برق و حوادث شبکه در مناطق میرداماد، کوی دادگستری و سهند مرتفع خواهد شد.

برای مخزن جنوب شرق تبریز، یک باب ساختمان کلر‌زنی، یک باب شیرخانه و همچنین تجهیزات مکانیکال مخزن کلرزنی اجرا شده است. ظرفیت ایستگاه پمپاژ آب از مخزن ائل‌گلی به مخزن 10 هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز، 360 لیتر در ثانیه و از طریق چهار دستگاه الکتروپمپ مشابه از نوع سانتریفیوژ افقی با کوپلاژ مستقیم به الکتروموتور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین چهارشنبه‌شب سه پروژه ورزشی را با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در تبریز مورد بهره‌برداری قرار داد که با افتتاح این سه پروژه، 10 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان افزوده شد.

استخر سرپوشیده پهلوان پرویز هادی باسمنج در دو هزار و 200 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، سالن ورزشی چندمنظوره باغ معروف در یک هزار و 400 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال و بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی شمال ‌غرب کشور (سالن شهید خسرو علی‌آبادی) در 6 هزار متر مربع با اعتبار 27 میلیارد ریال پروژه‌های افتتاح شده بودند.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی طرح گازرسانی به سه روستای شهرستان تبریز به طور نمادین در روستای اولی‌کندی به بهره‌برداری رسید.

این طرح با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 600 میلیون ریال اجرا شده که با بهره‌برداری از آن بیش از 300 خانوار روستاهای آغداش، آغاج‌اوغلی و اولی‌کندی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/60001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول