اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان: هرگز اجازه استفاده از آسمان خود علیه کشوری برادر را نمی‌دهیم

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد این کشور هرگز اجازه استفاده از آسمان خود علیه کشوری برادر را نمی‌دهد و در همین حال از موضع اتحادیه عرب در قبال سوریه انتقاد کرد.

لبنان: هرگز اجازه استفاده از آسمان خود علیه کشوری برادر را نمی‌دهیم

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: لبنان امکان ندارد که با استفاده از آسمان ابن کشور برای حمله به کشوری برادر موافقت کند.

وی افزود: قبل از اینکه کمیته بین‌المللی تحقیقات لازم در قضیه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را انجام ندهد هیچ گونه عملیات نظامی علیه سوریه ممکن نیست.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: این امکان وجود دارد که در صورت فراهم شدن شرایط لازم کنفرانس ژنو 2 برگزار شود.

منصور در ادامه پرسید: آیا  هر انسان عاقلی می‌تواند تصور کند که نظام سوریه در حالی که در مواجهه با گروه‌های مسلح است و در حالی که کمیته بین‌المللی در خاک این کشور حضور دارد، سلاح شیمیایی به کار گیرد این قضیه با عقل سلیم در تعارض است.

وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی رادیویی تاکید کرد: اتحادیه عرب در بحران سوریه شکست خورد و دستاورد مطلوب را محقق نکرد زیرا خشونت‌ها در سوریه ادامه دارد و تصمیم‌های اتحادیه عرب راه به جایی نبرد بلکه اتحادیه عرب تنها برای تعلیق عضویت اتحادیه عرب کار کرد بدون اینکه مخالفان را جایگزین کند و این سوال مطرح می‌شود که آیا گرفتن کرسی از سوریه تصمیمی مثبتی بود و آیا وارد کردن جنگجویان به داخل سوریه در راستای منافع این کشور صورت گرفت.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه مداخله حزب الله در القصیر با وجود گذشت دو سال از بحران سوریه صورت گرفت تاکید کرد این در حالی است که برخی کشورها از همان روز نخست بحران در سوریه موضع آشکار علیه این کشور اتخاذ کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول