اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان اعلام کرد

احداث پارکینگ طبقاتی سینا در همدان ظرف یک سال

شهردار همدان گفت: پارکینگ طبقاتی سینا در همدان با اعتباراتی بالغ بر 10 میلیارد تومان ظرف کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.

احداث پارکینگ طبقاتی سینا در همدان ظرف یک سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مسعود عسگریان ظهر امروز در آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی سینا در همدان با بیان اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی سینا یکی از پروژه‌های اثرگذار در شهر است، اظهار داشت: احداث این پروژه 100 درصد توسط شهرداری همدان انجام شده است.

وی ادامه داد: این پارکینگ در زمینی به مساحت 15 هزار و 15 متر مربع و زیر بنای 13 هزار و 629 متر مربع در 9 طبقه با ظرفیت پارک 500 خودرو در یک سال احداث شده است.

شهردار همدان در ادامه با اشاره به اینکه نوع اتصالات، سازه پیچ و مهره و جوشکاری است، تصریح کرد: در این پروژه 4 هزار و 450 متر مکعب بتن ریزی، 270 تن آرماتور و یک هزار و 600 تن آهن آلات مصرف شده است.

وی ادامه داد: در این پارکینگ طبقاتی سیستم اطفاء حریق و دو دستگاه آسانسور نصب شده است.

عسگریان افزود: در فروردین ماه سال 91 کار تملک زمین و در شهریور ماه کار عملیات اجرایی آغاز و در مجموع برای این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این پارکینگ طبقاتی به رفع مشکل ترافیکی در محوطه میدان اصلی شهر کمک شایانی می‌کند، ابراز داشت: برای راحتی شهروندان سرویس بهداشتی در بیرون از مجموعه پارکینگ احداث شده است.

شهردار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از سال 88 تاکنون بیش از 6.5 میلیارد تومان عوارض خدمات پارکینگ از شهروندان همدانی در چهار منطقه شهرداری دریافت کردیم، اذعان کرد: با همت مدیران شهرداری برای تملک زمین و احداث پارکینگ طبقاتی در سطح شهر بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش خودرو در پارکینگ‌های طبقاتی را از 150 خودرو به هزار و 200 خودرو افزایش دادیم و به زودی کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در محله آقاجانی‌بیگ هم بر زمین زده می‌شود.

عسگریان بیان داشت: با توجه به ترافیک سنگین و تردد خودروها در رینگ اول شهر نیاز به احداث پارکینگ‌های طبقاتی است.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با اشاره به اینکه استفاده از پارکینگ‌ها در کاهش ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش سلامتی جامعه مؤثر است، گفت: احداث پارکینگ طبقاتی کار بسیار ارزشمندی است.

آیت‌الله‌ غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه این پروژه بسیاری از معضلات ترافیکی شهر را رفع می‌کند، ابراز داشت: در احداث این طرح فقط شهردار کار نکرده بلکه خیلی‌ها زحمت کشیدند و من از همه افرادی که زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول